Ensam helg

Oj oj vad jag har varit dålig på att skriva här...Just nu går all min tid när a sover, både på dagarna & kvällarna till att göra julkort (förutom städ, tvätt, disk & mat) Nu har jag fått ihop sex julkort i alla fall, det var ju ganska längesen jag gjorde det första så ni förstår ju vilket tempo det går i.....

Under veckan har det varit öppna förskolan & sång som vanligt. I onsdags kväll hade vi en ovanlig kväll....a fick sitt första hysteriska argutbrott. Tyvärr förstod varken pappa M eller jag vad hon ville eller vad som var fel vilket gjorde henne ännu argare...En jätte trött arg tjej fick gå och lägga sig men det arga stannade kvar i kroppen. Hon sov ca en halvtimme sen vaknade hon och var ledsen så vi fick gå upp en stund och greja lite. Sen sov hon kanske en timme sen var det samma visa igen...Resten av natten och resterande nätter denna vecka har varit oroliga. 

I torsdags åkte pappa M till tyskland igen med jobbet så nu är vi själva jag och a. Han kommer hem sent ikväll igen. 

I går kväll kom faster S med fredagsmys (för vuxna). Hon stannade över natten oxå. I morse stannade hon en extra timme så han jag dammsuga och moppa vilket var välbehövligt! Tack för gott, trevligt sällskap och barnvakt! I em har a och jag tagit en sväng ner till ica men a tycker att det är fär kallt...inte skönt med snöblåst på nästippen :-(

Imorgon blir det fullt upp när M är hemma igen, handla som vanligt och så plocka fram alla adventsgrejer. Som tur var är ju städningen avbockad i alla fall :-) M behövde visst åka till jobbet oxå... 

Under dagen har jag fått ont i halsen och nu börjar jag känna trycket i bihålorna....förkylning på g.....:-(


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0