Längesen sist

Nu är det så längesen jag skrev sist så jag vet knappt vad jag ska skriva....

Nu har jag inte magsjuka längre i alla fall. Varken M eller a verkar ha fått min bacill men vem man än pratar med så verkar alla ha magsjuka så vi får väl se hur länge vi får vara friska...

Denna vecka har vi varit en personal kort på jobbet utom måndags, vi har fortfarande inskolningar så det har varit en tuff vecka. Jag är helt slut när jag kommer hem. I måndags kväll hade vi barnolycksfalls kurs på kvällen med.Det blev en lång dag men en mycket bra kusr som alla borde ha gått någon gång faktiskt (hjärt-lung räddning). a sov redan när jag kom hem och jag hade öppning på tisdagen så hon sov när jag gick till jobbet på tisdagmorgonen också :-( Som tur var slutade jag tidigt på tisdagen så vi fick kramas hela em....!!

Det går bra för a på sin inskolning, sista dagen imorgon om hon kan gå dit. Idag har hon blivit riktigt snorig och täppt i näsan så hon ligger där inne i sängen och snurrar nu, bäst att gå och lägga sig tidigt i kväll för det blir nog en orolig natt.. Hoppas att det inte behöver bli mer än snor och att vi slipper feber och andra tråkigheter!
Hon blir lite ledsen när M lämnar henne på morgonen men det går över fort. Hon har i alla fall både ätit och sovit på fsk denna vecka. Hon sover ganska kort men hon sover i alla fall. Hon kanske vänjer sig så att hon kan sova lite längre om ett tag.


a ute på gården på fsk och leker

Nu har vi en bil till oxå! Jag har kört bil till jobbet varje dag denna vecka. Riktigt skönt! Det blir en halvtimme längre i sängen varje morgon jämfört med att ta bussen och det är behövligt just nu känner jag. Igår tog jag hem en bilstol som vi förmodligen köper, den är begagnad från en familj på jobbet men i bra skick. Vi hade inte riktigt lust att köpa en ny stol till, de kostar ju i alla fall runt tre tusen kronor....a har provsuttit den i hallen och hon verkar gilla den. Vi ska prova att sätta in den i bilen i helgen så får vi se.


mammans vrålåk :-)

Ska försöka bli lite bättre på att skriva här men just nu är jag som sagt väääldigt trött på kvällarna så det har inte funnits någon ork över till sånt som inte är absolut nödvändigt.

Snart måste vi träffa våra kompisar E & e igen, vi sågs ju flera gånger i veckan innan jobblivet satte igång så vi saknar dom ju.....

Imorgon blir det stängning för mig och sen hem och städa.

På lördag kommer farmor & farfar en sväng om alla är friska!


Kommentarer
Postat av: Elin

Skönt att höra att ni mår bra, förutom lill-brallis täppta näsa då! Och att det går bra på dagis! Jag känner mig lite lugnare nu när jag hör det:) En vecka kvar tills det är Emilias tur. Vi måste ses snart, vi saknar er ju! Kram kram

2011-01-28 @ 19:51:32
URL: http://ehallberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0