23 december

Vi åkte hela söndagen i bilen upp till Orsa. Ända framme vid Orsa fanns fortfarande ingen snö och var några plusgrader och regn....Hur skulle detta bli?? a var jätteduktig i bilen hela vägen och jag gasade på hela vägen. Vi var uppe vid receptionen vid två och hämtade ut våra nycklar. Jag, a och m tillsammans med mamma och pappa bodde i en stuga och min bror med familj ihop med min syster med familj i en stuga.
 
 
Här bodde vi och så här såg det ut när vi vaknade på måndagen den 23 dec! Nästan en dec nysnö hade fallit under natten!
 
a var bokad ihop med sin kusin s på skidskola som startade på måndagmorgonen kl 9,30.
 
 
Deras grupp hette tigrarna och a var jätteduktig och lärde sig massor redan efter första dagen. Skidskolan höll på en timme. Medan a var i skidskolan passade m och jag på att åka i backen. Något ringrostigt.....10 år sen jag åkte slalom sist....De första två åken kändes det verkligen osäkert men sen lossnade det och det var kul att köra igen! M och jag hade hyrt skidor till oss och a hade fått låna av en kompis hemma.
 
 
Jag uppe på toppen! Härlig utsikt! Denna första dag i backen blev verkligen kanon, blå himmel och sol och runt nollan. Det var första dagen på slalomsäsongen i Grönklitt och vi var ju där tidigt eftersom skidskolan startade samma tid som liftarna öppnade. Helt orörd manchesterbacke!
 
Fram på eftermiddagen hade även kusin e kört sin första skidskola (hans grupp var på em) och han och c kom med upp i backen.
 
 
Dagen lider mot sitt slut och bjuder på en fin solnedgång!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0