Välkommen härliga sommar!

Ja som sagt det blev en hel del jobb förra veckan....Men vi hann i alla fall ta med en kompis hem på lek på tis em det var kul! På torsdagen hade jag p-möte, jobbade från 6,45 - 18,30 med en timmes paus...Man är rätt mör på kvällen sen... Snälla faster hämtade a på fsk. Vi fick ett litet besök på jobbet på vår mötes tid, hoppas det kommer att bringa något gott till framtiden !!
Jag hade stängning på fredagen sen så det blev en sen dag det med...
 
På lördagen åkte jag och a till djurparken där vi mötte upp fam L som vi hade sällskap med i parken hela dagen. Pappan lämnade vi hemma för att fixa det sista på huset innan ställningen skulle plockas bort på söndag em. Vi hade en bra och rolig dag i parken med delfinshow, safaribana och krama bamse. Mycket folk var det. Sen grillade vi gott på kvällen ...mmmm Underbart sommarväder! Äntligen!!
På söndagen var vädret lite sämre så det fick bli städning inomhus, vilket var väldigt välbehövligt....Jag tog en liten joggingtur, tugnt, det var för längesen plus en heldag i djurparken i benen...Sen hann jag med att åka iväg en sväng och vaxa benen oxå :-) Å så det bästa....Grabbarna kom och plockade ner ställningarna .-)
Idag- Semester !! och ytterligare en skön sommar dag...Faktiskt drog vi till djurparken idag med men idag tittade vi inte på djur utan lekte bara i den stora lekparken ihop med e och c. a övervann sig själv och åkte en lång rutschkana, hon var jätteglad och stolt över sig själv och åkte många gånger...Vi har även hunnit köpa sommar blommor, piffa verandan och plantera ikväll. Så skönt att äntligen kunna göra iordning lite mer! Nu är även polen fylld och klorad efter målningen. Vi drog igång värmen idag så snart blir det bad! Hoppas på flera sommardagar denna lediga vecka !!
 
Ikväll skördade a och jag lite i jordgubbslandet med!
 
Trodde inte att det fanns så många klara gubbar, vi tog med oss en för liten bytta!!
 
Å så lite snabba bilder på vad som blommar nu...
 
 
 
 
De här helt underbara pionerna kan jag inte få för mycket av !!
 
 
Å så det vi planterat och fixat ikväll, tog som sagt bra lite snabba bilder...inget konstnärligt och en del till och med lite suddiga...Jaja..
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Datorn är nu fixad och imorgon väntas en frysreparatör komma....Det tar sig :-)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0