Stockholm * två

Jo men det här blev allt en välfylld vecka det med ....höstlovsvecka å allt
I måndags hade vi planeringsdag på jobbet, stängt -inga barn. Vi är ju nytt arbetslag så vi tog det mesta av dagen till lära känna aktivitet. Alla fem in i bilen och mot Stockholm och Hasseludden. Där tog vi in på dagspa på yasuragi. Japanskt värre kan man säga ;) luktade rökelse överallt och alla hade likadana " rockar" yakata och likadana badkläder som ingick. Här tvättade man sig på ett speciellt sätt och överallt skulle det vara tyst och lugnt. Nästan lite sekt varning, ha ha. När vi kom var det i alla fall sjukt mycket folk , allt var nästan slut och det kändes trångt överallt trots att det var stort. 

Det bästa var i alla fall de varma poolerna som var utomhus! Det var riktigt skönt och där spenderade vi mest tid. Lunchen - japansk , speciell men god , jag valde röding, nåt som jag i alla fall visste vad det var ;) När jag nu var på ett sånt ställe ville jag passa på med en behandling och hade bokat fish spa, ni vet när man stoppar ner fötterna i ett akvarium och små fiskar blir glada och äter upp de döda hudceller som finns på dina fötter!
Ha ha ha, minst sagt en upplevelse! Jag är faktiskt inte kittlig under fötterna så det gick bra. Kändes mest som små elektriska darr... Min kollega däremot skrattade högt :) Det funkade onekligen , efter bara tjugo minuters behandling av fiskarna så var fötterna alldeles mjuka och lena ! På hemvägen fick vi absolut sämsta tänkbara väder, kolmörkt och verkligen ösregn hela vägen! Inget kul köra bil väder, glad att jag inte körde i alla fall! 
A var ledig hela måndagen och tisdagen med farfar som kommit hit och faster. Så rätt trött och mör på måndag kvällen, bums i säng men sov jättedåligt. Visste att jag skulle upp tidigt och fick inte försova mig! Med ett tidigt tåg till Stockholm och gå på kurs i systematiskt arbetsmiljö arbete. Gnagande oro att försova mig och för att tåget skulle ställas in då storm drog in över södra Sverige under måndagskvällen och natten. Trött var jag men vi kom i alla fall med tåget ordentligt och kom i tid till kursen. Lokalen där kursen hölls låg bara runt hörnet från Sthlm centralstation och alldeles vid Klara kyrka. Under dagen såg vi alla volontärer jobba utanför kyrkan och matköerna med hemlösa ringla sig långa ... Och där inne satt vi och pratade om arbetsmiljö ...Efter en hel dag med en bra kurs och mycket information hann vi med lite shopping oxå innan vi skulle med tåget hem igen. På zara inhandlades en massa fint till a, och så blev det Designtorget , pub huset med room , house doctor och systrarna Voltaire och Åhléns city med allt vad det innebär! På stationen köpte vi god baguette som vi tog med på tåget som avgick i lite mer vanlig sj ordning, 50 min försent. Hemma igen vid halv nio tiden på kvällen. Var jag trött kvällen innan så var det ju inget mot denna kväll .... Snark i säng och så upp igen och öppna. På onsdagen var jag så trött på jobbet så det kändes som att jag kunde stå och sova .... I alla fall väldigt lite barn eftersom det var höstlov. På fredagen var det min tur att vara höstlovsledig och m tog oxå ledigt så vi var lediga hela familjen . Jag började morgonen med ett besök på vårdcentralen för att lämna nytt järnprov. Sen åkte vi till Kolmården som hade höstlovs öppet . Det blev en rolig dag med sällskap av fam L trots mycket regn. A red kamel, träffade och kramade bamse tre ggr, pysslade i lagunen, fick godis av en häxa mm...




Det var rea i entré shopen så vi fyndade en superfin piratklänning för bara 50 :-

På lördagen blev det det obligatoriska hemmafixet och även sista rycket i trädgården hanns med då a var hos en kompis som tidigare gått på hennes fsk men som flyttat till villaområdet precis bredvid och lekte i några timmar. På kvällen kom farmor som varit på spa med faster och sov över här. Idag blev det en ordentlig handling på city gross och en joggingrunda. Kändes bättre idag men jag får helt enkelt försöka ge mig ut i mörkret och jogga för annars blir det ju bara en gång i veckan ...
Ikväll har vi varit och tänt ljus på kyrkogården och jag har försökt läsa lite , känner mig hela tiden hopplöst efter ....Farfarn kom och hämtade farmor och a har varit på sin dans oxå!


En liten bild från biopremiären förra söndagen ....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0