Soliga lediga dagar !

Jag känner att jag lätt kan vänja mig vid dessa soliga härliga lediga dagar ! Den här veckan har flera dagar känts som riktiga sommardagar! 
a har varit påsklovsledig hela veckan , först mån - tis med sin faster! Tack för att du delar med dig av din tid till vår lilla tjej! På onsdagen var jag ledig. Strålande sol och blå himmel. Vi hoppade in i bilen på morgonen och åkte till landet . Vi var ute och mös och lekte hela dagen lång. 



Vi tog en kvällspromenad och plockade vitsippor innan vi la oss för natten i den lilla gäststugan. 


Precis innan vi skulle gå och lägga oss fick a syn på grannens pojke H som hon började leka med i somras. Hon blev så lycklig och de bestämde att de skulle leka nästa dag. Jag åkte till jobbet på torsdags morgonen och a stannade kvar på landet med mormor och morfar och lekte nästan hela dagen med H. Sen var det bara att vara effektiv...ut till landet efter jobbet, joggingrunda med dusch, in med allt i bilen, hem till stan, packa om, in med packningen i andra bilen och iväg mot ingatorp. Där firade vi påsk med massa ägg och mat. Vi kramade och matade lamm med nappflaska oxå, så söta! 


En liten påskkärring fick a vara , fast på påskafton istället för på skärtorsdagen . 

Söndag och denna lediga måndag har m ägnat åt plankor runt poolen . A har lekt med grannen här både igår och idag och jag har fixat lite i trädgården, tvättat, klippt gräset, oljat bänken och sandlådan, pysslat lite, tagit fram utemöbler mm
Men inte städat eller fixat här inne, ingen lust att gå in när det är så underbart väder! Grillat så klart och ikväll har mamma och pappa varit här. Pappa har hjälpt m och så åt vi tillsammans. 

Mamma hade med denna underbara bukett med gullvivor på min namnsdag! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0