Jul igen & nyår

Nu blev det visst i lite fel ordning här...det blev krönikavarianten innan inlägget om nyår men men...
Förra lördagen hade vi julafton igen här hemma med farmor och farfar och faster och "farbror". En himla massa paket och vi fick fina grejer allihopa, tack tack.
 
 
Sällskapet sov över till söndagen och det blev lek till efter lunch innan farmor och farfar åkte hem igen.
I måndags handlade vi och fixade pannacotta till nyår eftersom jag fått uppgift att göra efterrätt.
Sen blev det nyårsafton och vi åkte till A & K (a&r) och firade enl tradition. Vi kom fram till att det var nionde gången så nästa år får vi väl slå på stort....
 
Nyårsbrudarna...
 
Partyhatt är obligatoriska på våra nyårsmiddagar!
 
A var kvällens kock och bjöd på gratinerad hummer till förrätt, grillat kött med potatiskaka till huvudrätt och sen blev det min pannacotta till efterrätt. God och helt perfekt nyårsmeny med trevligt sällskap!  Jag körde faktiskt hem eftersom det är mycket lättare för a att var hemma dagen efter och att jag gärna sover hemma. Dagen efter var ju en trött dag så klart, mycket filmmys i soffan, mannen var väldigt trött...förstår inte det....
Så blev det torsdag och jag hade klipptid vid elvatiden. a hade längtat efter faster så faster hämtade henne här vid ett och sen lekte och målade de hela em. Under tiden fick m städa och jag åkte och handlade efter klippningen. Så skönt att kunna göra de där tråkiga måste sakerna och veta att a under tiden har jättekul och man behöver inte bli avbruten för att hjälpa henne eller fixa något åt henneatt göra när man bara måste göra....
I går fredag tog vi en trip till landet och hälsade på mormor och morfar bara över dagen. Alltid skönt att komma till landet! Idag var a en stund hos s igen när m och jag sprang ett varv på stan och fixade ärenden. Nu i em kom en kompis och lekte med a, först var de lite oense om vad de skulle leka men sen kom de igång och hade kul. Hennes föräldrar skulle hämta henne vid typ halv sex men kom vid sju så allt blev lite sent....inte som planerat med tidig läggning å så...nu är det ju snart dax för verkligheten igen så vi måste nog börja få ordning på tiderna...
Imorgon står bakning på schemat :-)
 

Kommentarer
Postat av: Carro

Så fin nya designen blev!!

2014-01-04 @ 22:38:46
Postat av: Sofia

Oj vilka fina nyårstjejer! Vackrast!

2014-01-20 @ 17:11:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0