Mars mars måne....

....jag kan lura dig ända till Skåne ... Eller hur var det nu igen i den gamla ramsan...Ja ja, mars är faktiskt snart slut redan, måste bara vara så att januari och februari är dubbelt så långa som alla andra månader ;) 
Förra veckan blev ju tyvärr inte bacillfri såsom önskat. Jag fick urinvägsinfektion, det började väl under helgen men på tisdag morgonen kände jag att aj, det här är inte bra. Vi skulle till gredelin med barnen på fm så en personal fick vänta nere vid Filmstaden medan jag sprang upp till vårdcentralen och kissade i en mugg ... En timme senare ringde de upp och sa att penicillin fanns att hämta ut... På kvällen följde jag i alla fall med mamma som jag hade lovat att springa nattol med. Det fick bli väldigt lugnt, det kändes ju att jag hade nåt i kroppen även att jag inte hade feber eller så.
På torsdagen hade vi planeringsdag och på fredagen efter jobbet åkte vi ner till ingatorp . Vi sov där och lekte på fm, gick och matade hönsen och fåren bl.a. Inget skönt väder , snöblandat regn och blåsigt .

På em åkte vi sen in till Eksjö och hälsade på fam L. Trevlig kväll, det var längesen vi sågs sist! Jag körde hem, inga problem nästan bara vi på hela vägen. Skönt att sova i sin egen säng och ha hela söndagen till alla måsten. Tre maskiner tvätt och så städning som vanligt! 
Och så en ny vecka! Tisdag och torsdagkväll möte på jobbet. På torsdagen åkte m tidigt på morgonen till Italien . Jag lämnade a hos mamma och pappa så fick hon vara ledig istället . Sen sov vi hos dem och medan jag jobbade på fredagen åkte de till landet. Jag slutade tidigt och tog en joggingrunda innan jag oxå åkte ut dit. Där stannade vi och tankade energi till lördagkvällen. Så även denna söndag betade vi av en del måsten, städning och tre maskiner tvätt igen! Trots att det bara var a och jag hemma. Faster s kom en sväng runt lunch och lekte lite och då passade jag på att ta min runda igen. Har fått ihop tre joggingrundor denna vecka, skönt även att det var först den idag som kändes ok.... Två veckor influensa och urinvägsinfektion har satt sina spår om man säger så ..:/
Har hunnit plantera penséer i krukorna på trappan och kört lite sparkcykel oxå. Vi tog en snabb vända till mirum oxå och köpte skalkläder till a. En effektiv söndag må jag säga ....


 
Imorgon när jag vaknar är jag ett år äldre sägs det ....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0