Ingatorp

Nu är vi i Ingatorp, bilresan hit gick väl som den brukar...sov i början men vaknade redan i Rimforsa. När vi kom till Mariannelund började det bli riktigt tråkigt men det gick bra ändå.

Jag glömde visst lite grejer i går..., var vääääldigt trött.
I lördags morse stack en ny liten tand fram oxå, nu är de sex stycken fast det är nog bara de två framtänderna där nere som har växt ut helt tror jag.

I tisdags när vi var hos kusinerna var a jätteduktig och åt korvstorganoff och ris, själv! Duktiga tjejen !! Jag hjälpte henne att sätta korvbitarna på gaffeln och så stoppade hon gaffeln i munnen. Riset åt hon bara lite av med händerna, hon lär sig nog vartefter...

Igår åt vi tacos, det gillades det med. a åt majs, bröd och ost och lite gurka. Hon satt jättelänge vid bordet och pillade.

Idag fick vi farmors köttbullar när vi kom fram till Ingatorp. Det var också gott att äta själv, potatis däremot är ju inget vidare :-) Tyvärr stoppade a en ärta i munnen, det är jätteäckligt tycker hon. Skalet fastnade i halsen så det blev en liten kräks, inte roligt alls... Vi vill helst samla på positiva matupplevelser..Men köttbullar är i alla fall gott. Hon blev lite skeptisk till majs efter att hon hade kräkts vi får se om hon inte tänker äta det mer eller om hon glömmer bort ärtupplevelsen..

Nu ska vi gå och titta om vi ser några får eller höns !

Imorgon blir det shopping på Kosta outlet, hoppas på bra vinterkläder till a på polarn outleten och kanske en muminkopp till mig och min samling :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0