God jul

God jul på er allihop ! Nu är det juldagskväll och m och jag har sjunkit ihop i soffan . . . I torsdags em packade vi in alla grejer i bilen och åkte till landet. Julafton var en bra dag ! På fm kom min syster med familj också ut till mamma och pappa på landet . Lilla a gillar sina kusiner skarpt :-) tomten hade lämnat ett brev till kusin e där han bad om hjälp att dela ut julklapparna för han hade så mycket att göra . Vi såg tomten genom fönstret när han lämnade säcken på verandan . För säkerhets skull hade vi varit ute på dagen och snitslat vägen från platsen där tomten brukar landa med sina renar hem till oss med blå snitsel. Jag fick en mobiltelefon av min man , välbehövligt eftersom min gamla dött , ett armband , vårens stampclub,en hårborste och en rolig tvål ! Lilla a fick en bondgård av märket schleich och en triangel av oss , en vagn en pyjamas en ko och en gris av mormor och morfar och ett fat med små bakelser i trä från kusinerna . Dessutom fick hon en rittavla av sin kompis e , mycket omtyckt leksak ! Tack allihop för allt fint . Tidigare hade a fått en termos och en kåsa av sina andra kusiner , tack för det oxå ! Massa bra och roliga grejer :-). Idag har vi varit hemma hos oss och haft skinkmacka och tårtkalas för min mamma som fyller år idag . Fullt med folk , min bror med familj , min syster med familj , mamma och pappa , min mormor och mammas syster med två av sina tre barn. Grattis igen mamma ! Det är kul att träffas alla tillsammans i alla fall en gång om året ! Nu är vi som sagt ganska trötta. Nu börjar det komma massa nya ord från a. Förutom momo ( mormor) har vi idag och igår fått höra kakaka ( pepparkaka ) ,gis ( gris ) och sko . Det var säkert något mer men det kommer jag inte på nu . . . Ikväll när vi höll på med läggningen blev det önskesånger från a. Helt plötsligt satte hon sig upp i sängen och gjorde en liten spindel med händerna så då fick vi sjunga imse vimse spindel . Sen ville hon höra i ett hus och klappa händerna ! Hon gjorde glatt alla rörelser ! Kunde ju bara inte bli arg på henne just då . . .somnade gjorde hon ju tillslut ändå ! Häromdagen hittade hon en femma i min väska, då tog hon den och gick upp för trappan, in i sitt rum och ville att jag skulle ta ner hennes spargris så att hon kunde stoppa i pengen , lilla skrutt ! Imorgon hoppas vi kunna fara till Ingatorp om inte vädret blir för besvärligt !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0