Pulkabacken

Bakom husen som är mittemot oss finns en stor pulkabacke. Vi har inte provat den förut men idag gick vi dit trots att det redan hunnit bli mörkt . När vi kom fram insåg vi att det var en väldigt brant och lång backe , lite väl för en ett och ett halvt åring kanske . . . Men vi gick upp bara en liten bit så fick a åka ner . Hon fick upp ganska bra med fart och hela pulkan skuttade . Hon tyckte det var jätteroligt , hon bubblade av skratt och ville åka igen och igen . Sen blev det tyvärr en vurpa så då passade vi på att avsluta och gå hem , hoppas bara att hon vågar åka igen för hon tyckte verkligen att det var kul ! Annars har vi kollat in mellandagsreorna idag . På fm var vi inne i stan , där var det inte så mycket folk faktiskt . Ingen vidare rea heller tycker jag men det blev några plagg till a och en tröja till mig . Vi avslutade med lunch innan vi åkte hem och la a för dagens tupplur . Efter vilan drog vi en repa på hagebycentrum också , där var det desto mer folk . . . Pappa m skulle till Clas Ohlsson och jag hittade två tunikor på vero moda för 50 kronor styck , funkar att ha på jobbet :-) Nu måste jag göra färdigt panna cottan vi ska till efterrätt imorgon !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0