Tomten & Fjärde advent

Igår var vi ute och hälsade på hos Kolmårdstomten.  Vi åkte ihop med min syster med familj och min bror med familj, annars är ju a lite liten för detta ännu...Men jag har själv inte varit där så vi ville gärna följa med. Det var minst sagt spännande.... Det var massor med snö och massor med folk. Man fick hjälpas åt att putta varandras bilar på parkeringen. Tyvärr blåste det mycket också så det blev riktigt kallt. a stog ut en ganska lång stund ändå sen vart det för kallt om kinderna och fötterna.



Tomten i egen hög person...

Förutom att det var kallt så var det jättemysigt, massa lyktor överallt och brasa att grilla vid. Det var massa små hus runtomkring som man kunde gå in i, nissarnas skola, en kyrka m.m. Släden stog framme och i ett hus satt tomten så barnen kunde gå in och lämna sin önskelista till honom.


En nisse som sover med alla nappar han fått av barnen


Tomtens kyrka

Efter att vi köat ut på en jättesmal snöig väg åkte vi hem till min syster och åt allihop tillsammans. Vi hade tagit take away från Indra, indisk mat, riktigt gott!
Det blev en sen kväll för a, vi var hemma strax innan åtta så hon somnade inte förrän nio, men men ....


Fjärde advent 2009


Fjärde advent 2010

Idag verkar det snöa oavbrutet igen....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0