Första stegen

Lördag, dagen för det stora bröllopet. Var tvungen att titta lite trots protester från morfar och även från pappa M när han kom till landet senare. Jag var ju ändå tvungen att se vad kronprinsessan hade på sig och vad hon hade för blommor och så vidare.... 
 
Under vistelsen på landet har vi upptäckt att a kan ta sig upp för trappor alldeles själv. Vi har ju inga trappor här hemma så vi har inte provat direkt... men nu vet vi att hon klarar det galant. Ja uppför alltså, ner tycker hon fortfarande att det bara är att krypa över kanten...


Hela långa trappan klättrade hon upp för själv.

Senare på lördag eftermiddagen tog a sina första stapplande steg. Det blev väl en fyra fem steg på raken i några omgångar utan att hålla sig i. Hon tyckte själv att det var jättekul och skrattade massor och blev alldeles till sig så det flesta försöken blev mest att hon kastade sig framåt utan att koncentrera sig. Men hon har i alla fall tagit sina första steg! Vår duktiga lilla tjej!!



Natten till idag har a sovit mellan mormor och morfar. Jag nattade henne där och sen fick hon ligga kvar där när M och jag gick ner till gäststugan och sov. Det hade gått jättebra. Tyvärr äter hon fortfarande välling en gång på natten så hon vaknar ju alltid men det gick bra. Hon blev inte ledsen på morgonen heller när hon vaknade mellan mormor och morfar istället för mellan oss som hon brukar.

Idag, söndag har vi varit runt och kollat lite på utemöbler och på em åkte jag med mamma till min moster och kusin som fyllde 20 år igår. Pappa M skulle lägga a här hemma men det gick inte, hon blev bara ledsen. Så hon var fortfarande vaken när jag kom hem vid halv nio men somnade ganska snabbt när jag låg hos henne. Vet inte riktigt vad vi ska göra med detta....vore onekligen bra om det åtminstone funkade att pappa M la henne så att jag inte alltid måste vara hemma...

Nu sover hon i alla fall, imorgon vet vi inte vad som händer, vi får se.
Tack så mycket mormor G & morfar P för att vi fick vara hos er !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0