Fars dag

Idag är det fars dag, grattis alla pappor men givetvis mest grattis till min egen pappa:-)


årets fars dags kort

I torsdags var vi iväg på babysång igen. Det blev en riktig reunion denna gång. Två gamla babysångskompisar som vi inte sett på länge, både t & l. Det var kul att träffa dem igen, stora tjejerna.

Fredagen var vi hemma och tog det lugnt tills pappa M kom hem då blev det städning som vanligt.... Under dagen passade jag på att ge a ett bad så hon skulle vara ren och fin till helgen.


a kan borsta håret själv...

I lördags fick jag kliva upp tidigt, blev hämtad kl 7 av min arbetskamrater. Vi åkte till Stockholm för en inspirationsdag. Vi var på Bellmans källans montessori förskola på Mälarhöjden. En heldag med föreläsningar och visning av förskolan. Det var en bra dag men vi var rätt möra när vi kom hem runt sex på kvällen. När jag kom hem var huset fullt av folk. Farmor och farfar hade kommit från Ingatorp och Faster S och J var oxå här. S & J hade nya glittrande ringar på sina fingrar.....grattis grattis till förlovningen. Då finns ju hoppet av vi kommer att bli bjudna på bröllop framöver....

Natten till idag har tyvärr inte alls varit rolig, det har nog varit den hittills sämsta sen a föddes. Hon vaknade till vid halv elva ungefär och kunde inte somna om förrän kvart över tolv. Sen vaknade hon igen vid tre och efter det har hon bara snurrat runt och knölat så jag har sovit ca tre timmar i natt....jag är trött...Pappa M däremot snarkade gott bredvid....

På fm har i alla fall jag varit på city gross med farmor och farfar och handlat medan M & a tog sovpromenad.
Nu sover a igen och snart kommer Faster S igen så ska vi laga lite farsdags middag som avslutas med en princesstårta med en slips på. a har blivit riktigt snorig under dagen så vi får väl se hur nästa vecka blir, det blir förmodligen ingen vidare sömn i natt heller....napp och täppt näsa brukar inte gå så bra.... snark...


Kommentarer
Postat av: Faster S

Tack för helgen. Det blev en riktigt festlig helg. Synd att lillan inte sover så bra, hoppas att det blir bättre med åren. Tack tack! Kram

2010-11-14 @ 20:02:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0