Hemma igen

Nu är vi hemma igen efter några härliga dagar på landet.
Vi åkte ut i onsdags kväll, vi hade med oss kusin e också som hade höstlov och ville vara några dagar hos mormor och morfar. På torsdag fm åkte morfar ut med e i båten och tog upp näten han lagt i kvällen innan. Det blev en bra fångst även detta höstlov, 11 gös och 2 abborrar. När morfar och e hade tagit upp näten fikade vi på bryggan, det tyckte a var mysigt, dricka och bokstavskex! Vi fick med lite gös hem med, mmmmm. Annars har vi bara lekt och tagit det lugnt. Det har varit ett härligt höstväder så vi har varit ute en hel del.




a och e tittar när morfar rensar, höstlov 2010


a och laxen, höstlov 2009

 Även om jag måste ta hand om a så blir det ändå lite extra vila för mig oxå. Mamma fixar med god mat och när a vilar kan jag inte göra alla måsten som finns hemma så jag har passat på att läsa lite, det har jag inte hunnit sen i somras.... Tack för långhelgen mamma & pappa!


morgondimman lättar över Slätbaken

Vi åkte hem i lördags igen. På em åkte vi och handlade på City Gross, det ekade tomt i kylen när vi kom hem... a fick åka till faster S & J och leka under tiden. Just nu tar det väldigt lång tid att handla med a. Vi tycker att hon kan åka kundvagn men hon vill springa runt och plocka varor....dessutom tror jag att hon hade roligare hos S & J, tack för hjälpen.

Igår blev det städning på fm. Efter lunch åkte jag och hämtade S så åkte vi till Strömma och kollade på gardiner & tyg. Lite blev handlat men inte det jag behövde...Sen kom fam F förbi på fika en sväng och efter det åkte vi till kyrkogården och tände ljus. Sen var den dagen slut....och helgen...

Idag skulle t & L ha kommit hit och lekt men t som varit sjuk förra veckan hade blivit sämre igen så det blev inget med det tyvärr. Vi är hemma och tar det lugnt istället. Vi stannar kanske inne hela dagen, 8 minus ute, känns inte så lockande just nu i alla fall...kanske vi ska våga oss ut i em och det har tinat upp lite tills dess.

Imorgon blir det ev en vända till stan och leta födelsedagspresent och farsdag presenter!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0