Snö

Igår morse vaknade vi upp och allt var alldeles vitt utanför.  Det blåste och snäade på tvären. Men vi trotsade vädret och kämpade oss till bussen och åkte in till stan. E & e mötte upp oss och gjorde oss sällskap. Fars dag present * 3 inhandlades samt en föselsedagspresent till e.l.  Sen lunchade vi hemma hos E & e. Efter det var det dags att dra sig hemåt med en trött a som somnade på väg till bussen.
På kvällen var pappa M iväg och åt med besökare på jobbet. L kom till oss och hälsade på en sväng, alltid lika trevligt att ses.

Idag kämpade vi oss ut i snön igen och åkte till Öppna förskolan. Em har bara spenderats hemma efter att vi skottat lite snö härutanför. Orkade faktiskt inte allt, denna blötsnö är frukansvärt tung och armarna är inte jättepigga efter att ha kört vagn i tjockt snöslask.....Förresten har vi bytt till vinterhjul på vagnen. Jag är inte säker på att jag vet vad jag tycker om det...det går lättare i snö för snön packar sig inte i hjulen men förmågan att svänga försvinner...man får ju 4 fasta hjul så man får hänga sig och tippa vagnen när man ska svänga, ganska tungt faktiskt. Jag förstår inte alls folk som väljer att köpa en vagn med fyra fasta hjul.....
Jag körde ju hela förra vintern i all snö utan snöhjulen men jag tyckte ändå att det kändes tyngre nu, tanken slog mig att lilla a faktiskt väger nästan dubbelt så mycket nu som förra vintern och jag har nog inte blivit dubbelt så stark på ett år....det kan kanske ha något med saken att göra...

Idag kom mitt efterlängtade stampclub med julstämplar i, mitt hade visst kommit bort så de har skickat en ny :-) Nu blir jag ännu mer sugen på att göra julkort....

Idag säger vi grattis till C som fyller 42 år och e som fyller 2 år. Hurra Hurra till er!


c's grattis kort, e får ett ihop med sitt paket på kalaset..


bebiskort till fam S

Nu har jag fått ihop ett julkort till, bilder på julkorten publiceras här senare i december, efter att de landat i era brevlådor. I år blir det inte lika kort till alla utom många olika.  För att göra er lite nyfiknare kan jag avslöja att de första två inte är så traditionella, de går i rosa färger...vem vet det kanske blir just du/ni som får ett rosa julkort i år...???


Kommentarer
Postat av: Carro

Nä buggan är inte optimal i snömodd... Letar faktiskt efter en traditionell Sitty till Elliot nu, höll på att få krupp i morse när jag plöjde till fsk (utan vinterhjul) Tänkte att en vanlig sittvagn är stabilare och tål mer i snövädret, dessutom mer lättkörd än bugga med pansarhjul. Måste ju spara på buggan så den inte går sönder =)



Kan du fota stämplarna så man får se vad du fick?? Nyfiken =)



e säger tack tack =)

2010-11-10 @ 20:26:55
URL: http://griffelfot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0