Helgen

Jaha nu har en hel helg gått igen, fattar inte vart tiden tar vägen....

I fredags åkte jag & a med mamma & pappa till city gross och handlade på fm. Efter lunch när a tog sin tupplur kom farmor & farfar hit. Det blev lite farande hit och dit med folk och tider som skulle passas men vid sex tiden ungefär fikade vi allihop, vi tre, farmor& farfar och S & J. Vi firade farmor och farfar som fyllt år under september.
I lördags var det full fart. Det var ju pappa M´s födelsedag så vi började med att ge honom paket på sängen på morgonen. Efter det tog vi en kort sväng till Hageby och handlade lite. Farmor & farfar åkte in till stan och shoppade och kom inte tillbaks förrän efter tre. Då kom även S & L som kommit till Norrköping för att fira M. Vi åt middag och tårta tillsammans och M fick en massa bra och fina presenter. En trevlig kväll. När vi nattat en trött a var vi själva jättetrötta och spenderade resten av kvällen i soffan.

Idag var dagens uppgift att åka till Kolmårdens djurpark och köpa årskort för 2011. Det var halva priset om man köpte idag och hade nt-prenumeration. Jag och C åkte på fm, vi lämnade männen och barnen hemma. Jag är så nöjd att vi inte hade barnen med oss.... Det var sjukt mycket folk där, vi stog 45 min i kö ungefär. Runt omkring oss hörde vi många mindre nöjda barn med föräldrar som försökte med alla typer av mutor såsom kex, nappar eller russin....Jag tyckte ändå att det gick smidigt, jag hade ju trevligt sällskap i kön så det kändes som att tiden gick ganska fort. Tack C för biltur & sällskap!
Väl hemma stannade familjen L en stund till och fikade lite. B & e hade varit hos oss under tiden och lekt med M & a. Sen har det varit som en vanlig kväll, lagat mat och fixat i köket, hängt två maskiner tvätt och för a´s del avslutades dagen med ett bad.

Nu ska vi se om vi orkar ordna med något mer idag eller om det blir sängen direkt....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0