Hemmafix

I fredags var a & jag hemma och tog det lugnt. Efter lunch antog jag mig uppdraget att klippa hennes hår...vi riggade med en skål russin framför bolibompa i matstolen. Om man säger så, så kan man ju inte anklaga henne för att sitta still....klippt blev hon i alla fall men luggen är kanske inte så rak...ja, ja hon får väl se lite rolig ut en stund, det växer ju fort. Nästa gång kanske C på Style station får äran... Efter klippet fick a ta ett bad. Idag damp ett nytt nummer av Magnolia Ink ner i brevlådan oxå så nu har jag bara lust att göra massor med kort!  När M kom hem åkte vi en snabbis ner till stan. Vi behövde gå till Apoteket och så blev det en sväng till Systemet oxå. M & jag åt inte förrän a hade somnat, det blir lite sent så man är väldigt hungrig men ibland är det väldigt skönt att sitta ner och äta i lugn och ro bara vi två. God mat & gott vin och så lite kex och ost efteråt med!

Denna helg hade vi bestämt att vi skulle fixa med lite grejer hemma, det skulle vara första prioritet att försöka få så mycket som möjligt gjort. Lördag morgonen mötte oss med strålande sol så vi bestämde att idag skulle det bli utomhusfix för hela slanten. I onsdags landade en kubik singel på vå uppfart så M gick ut och började köra singel med skottkärran till den nya delen på verandan. Där skulle det fyllas upp runt om och sen ska det på med lite jord oxå. Det blev nästan klart, ska bara på lite jord vid trappan med. Efter lunch åkte M & a och handlade lite kött, vi bestämde oss för att ta säsongens sista grillning när det var så härligt väder. Medan de handlade tvättade jag fönstren på nedervåningen. När de kom hem igen hade de med sig J.S som var sugen på lite trädgårdsarbete. M och J.S satte igång att klippa häcken mot grannen. När det var klart rensade de i landen och fyllde upp dammen med singel och jord, där ska vi göra ett stenparti i vår tänkte vi. Efter så mycket hjälp var J.S självklart tvungen att stanna på lite mat såklart. Tack för hjälpen och det trevliga sällskapet!

Söndag morgon tog vi det lugnt och åt frukost i lugn och ro. Denna dag behövde vi göra en hel del av det vanliga som måste fixas varje helg.... Vi började i alla fall med att åka ut till K & A för att hänga en liten överraskningspåse på dörren till K som fyllde 40 i lördags men då befann sig i Rom. I påsen fanns t.ex. detta...



Sen bar det av till City gross för veckohandling. a somnade i bilen så M och hon körde runt lite medan jag handlade. Sen var det dags att åka hem och äta lunch. Solen sken på oss även denna dag så efter lunch gick vi ut allihop och hjälptes åt att plocka in utemöblerna och grillen för vintern. När a skulle sova nästa gång gick hon och M på vagnpromenad och jag dammsugade och moppade. Sen tvättade jag fönstren i allrummet på övervåningen, de andra var inte tillräckligt smutsiga för att jag skulle tycka de var värda denna ansträngning innan vintern...
På kvällen innan läggdags blev det lite mer småfix och när a somnat blev det städning av toaletter och kök och ett kort till.....



Även detta kort en beställning från min syster.  

a har lärt sig lite nya saker oxå. Nu kan hon gå hela vägen upp för trappan själv....tur att vi fått upp en grind där nere så att hon inte kan gå upp när ingen vuxen är bakom henne... Hon har också lärt sig att gå ner från t.ex. sängen själv, hon är jätteduktig och backar ner!
Hon bygger fina torn med...


...detta har hon byggt själv. Jag får peka vilken kloss hon ska ta eftersom dessa även funkar som askar så är de öppna på en sida. Tar man en större kloss då blir det liksom inte mycket till torn...men jag tycker hon är jätteduktig ändå! 

Ja, vi hann en hel del i helgen men listan är fortfarande låååång.... 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0