Tisdag

Idag har vi varit på storsång i Klockaregården. Det var kul, a var riktigt duktig och satt och lyssnade längre än jag trodde faktiskt..kusinerna a & sl kom också dit med mamma E, det var kul att träffa dem en stund. Efter det fick vi goda abborrfiléer till lunch hos mamma & pappa. Tack så mycket det var gott. Jag fick skynda mig lite när vi skulle hem för a var jättetrött, hon hade inte sovit något på fm. Så det var dags att trampa iväg mot bussen. Hon somnade på direkten & sov hela vägen hem. Sen vaknade hon när vi kom in för jag var tvungen att ta av henne lite kläder. Hon var fortfarande trött så jag gav henne en flaska välling (hon åt typ ingenting till lunch). Den slurpade hon i sig och somnade om förnöjt, sen sov hon två timmar till. Så länge har mitt barn aldrig sovit på dagen, hoppas att hon inte håller på att bli sjuk igen......

Innan vi skulle åka i morse tog a en vända till skafferiet...





 

Om hon fick bestämma skulle hon nog leva på cornflakes...

Nu när a är frisk är sitt goa jag igen. Igår på bussen var det en dam som kommenterade att jag hade en riktigt goding innan hon skulle stiga av. Ja, tänkte jag, hon är en riktigt goding. Damen hade nog noterat alla hundra pussar jag fick under bussresan...
Ikväll blev det en snabbrunda till Hageby för att köpa ett par byxor till mig. Där mötte vi en annan dam som sa att a var extra söt....trevligt att även opartiska människor håller med mig :-)

a babblar på här hemma. Det vi hör oftast neä(nej) och tack tack. Allt är nej, även när hon egentligen menar ja...Alla djur säger fortfarande bää utom ugglan som säger ho-ho. Det är kul att hon börjar förstå mycket mer nu och kan göra sånt som man ber henne (om hon har lust). Vi brukar alltid vinka hej då till pappa M i fönstret när han åker till jobbet. Häromdagen när vi tittade ut genom fönstret sa hon, pappa brrruuum. Å ja, pappa hade ju åkt till jobbet. En annan dag satt hon i sin stol och så fes hon. Då tittade hon på mig med sin busigaste blick och så sa hon prutt. Då kan man bara inte hålla sig för skratt....


Tack, tack säger a när hon tycker att vi ska läsa denna bok som hon hämtat i bokhyllan.

Imorgon hoppas vi på en bra dag och en sväng till Öppna förskolan. Tyvärr reser pappa M bort imorgon igen, ytterligare en vända till Tyskland.....


Kommentarer
Postat av: Inge

Det är ju viktigt att veta var maten finns, hon har lärt sig av farfar!Det var inte konstigt att hon var trött, hon var utsjungen förståss!

Det är alltid roligt att läsa vad ni gjort under dagen och titta på bilderna på Alice.

Hon är ju sötast!

2010-09-21 @ 21:07:01
Postat av: Faster S

Men när brorsan åker så kommer jag och hälsar på igen. Lillskruttan är extra söt....det finns liksom ingen som hon och lilla a är världens finaste i mina ögon!

2010-09-21 @ 21:35:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0