Mjölkfri kost

När denna nya vecka drog igång var det dags att prova att ge a mjölkfrikost även att hon inte visat någon allergi på testerna, de vill ändå att man ska prova för att utesluta...Inte helt oväntat tyckte inte a att det var någon vidare bra idé så det har varit en hungrig tjej som saknat sin välling och gröt...:-( De alternativ som finns smakade faktiskt inte alls bra så jag förstår att hon inte ville ha....
Veckan på jobbet har gått fort, fullt ös, alla barn tillbaka och inskolningarnas andra vecka. Tisdag och onsdag kväll var a och jag ensamma hemma när pappa M hade kick off på jobbet.
På torsdagen ringde jag till vår kontakt på barn och berättade läget med mitt hungriga barn...de ringde sedan tillbaka och sa att det var bättre att avbryta mjölkfri kost för om hon äter för lite kan hon bli förstoppad av det och det är ju precis det vi försöker undvika...På torsdagkvällen drog jag en kort vända i spåret här bakom med E som draghäst, det gick ganksa bra ändå tycker jag.

Igår efter jobbet gick jag och mina arbetskamrater till Brasseriet för att äta och ha trevligt tillsammans. Det var jättegod mat där, kan varmt rekommenderas:-) Här hemma gick nattningen bra och det var en nöjd liten a som fick sin vanliga välling igen:-) Jag blev hesare och hesare under gårdagen och idag har jag ingen röst alls....ganska jobbigt...känner mig inte dålig för övrigt så vi får väl se vad det blir....Trött är jag däremot för jag kunde inte sova igår....somnade typ vid halv tre och sovmorgon har vi ju inte i det här huset....

Idag kör M och grannen R iväg med våran och deras gamla trädgårdskomposter och imorgon måste vi nog göra det vi sagt att vi inte ska göra på helgerna, städa och handla...men men...det är väl bara att få det gjort...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0