Sista semesterdagen!

Idag är det min sista semesterdag och det känns ju inte så kul faktiskt....4 veckor har gått otroligt snabbt och jag känner mig varken laddad eller utvilad...men det går nog ändå får vi hoppas:-) Den här sista veckan har det äntligen varit ordentligt sommarväder och det har tillslut kännts som riktigt semester!


en glad a med flätor!

I lördags runt lunch kom O från Eksjö. Vi åt middag mitt på dagen och fram på em åkte M och O in till stan och tittade på fotboll, vädret var minst sagt varierande så de fick både sol och regn på matchen. a och jag åkte till J och s och lekte en stund innan vi åkte hem och la oss.
Söndag och måndag tog vi det mest lugnt och fixade lite här hemma. På måndagen kom vår soffa (utan klädsel för den skulle ju inte komma förrän 10 aug)
På tisdag morgonen tog vi med oss badgrejer och åkte ut till landet. Kusinerna s & e var där med J oxå. Det blev en tur i morfarsbåt, ingen särsklid stans utan bara för att barnen tycker det är kul!


a styr med morfar

a tycker det är kul att leka på stranden vid vattenbrynet och gräva. Vågorna är fortfarande lite läskiga...att åka båt var såklart en höjdare! Det pratar hon om hela tiden, -åka momo och mofa och köra båt, bruuum, - ja det gör vi! sa hon imorse :-) 
Man kan lära sig nya saker av sina kusiner oxå, som att äta päronsplitt t.ex. 



På tisdagen åkte vi hem på em och åt kvällsmat och sov hemma. Vi hade börjat med en hylla som skulle upp i mitt pysselrum så det ville vi få klart. Jag började sedan att strukturera bland mina pysselgrejer, det kommer att bli jättebra när jag är klar sen. Jag blir ännu mer sugen på att pyssla när jag håller på och plockar med alla grejer....Förresten har pappren jag beställde från Majadesign kommit, de var så himla fina så jag vågar knappt använda dom tror jag ....:-) Till vår stora förvåning hade även soffklädseln kommit när vi kom hem på tisdagen. Vi har fortfarande inte byggt ihop soffan än....men snart så...
På onsdagen åkte vi ut till landet igen för mera sol och bad. 




massa kul lek på stranden...


och en promenad på bryggan med morfar 

På onsdag kvällen la jag och pappa nät för jag var så sugen på det, det var så länge sen. Kusin e var oxå med i båten. Vi sov över, M & och jag sov i gäststugan och a fick ligga kvar i sängen uppe hps mormor och morfar efter att ha orkat vara vaken ända till tio....Det gick bra att sova mellan mormor och morfar och det är ju skönt att veta!
Då var det ju läge för sovmorgon på torsdagen men eftersom det är så varmt i vattnet var det bara att kliva upp för att vittja näten. Fisken blir dålig om den dör i näten i det varma vattnet.  En riktigt bra fångst blev det faktiskt. 7 gös och 7 stora abborrar.


hann inte få något annat bildbevis på fiskarna eftersom kameran var uppe vid huset och vi var tvungna att skynda på i värmen...

Sen tog vi det lugnt på fm, badade och solade och a tog en liten roddtur med mormor och morfar.



Efter lunch var vi tvungna att åka hem för vi hade bestämt grillkväll med våra grannar. Vi hade lite "knytis" och grillade tillsammans. När jag la a fick deras grabbar bada i poolen. Vi hade en mycket trevlig kväll och satt och pratade ändå till kvart i tolv då deras minsta (snart tre år) absolut inte orkade vara vaken längre:-) Det blir säkert flera trevliga kvällar ihop med dom i framtiden. Det enda som var trist var att det kom idiotmycket myggor på kvällen, tidigare i sommar har vi inte haft några men igår kom det massor på en gång:-(

Idag är vi hemma och tar det lugnt. a somnade sent igår också och är riktigt trött idag. Jag har tvättat lite och klippt gräsmattan och i em ska vi nog åka och kolla på lite soffbord.
Sen blir det en lugn helg, på måndag är det ju dags för jobb igen för mig. M och a är lediga en vecka till.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0