3:dje advent

Söndag igen och dax för uppdatering....

Idag är det tredje advent...


Nu har vi överlevt denna fullbokade vecka....
Mån och tis var nog vanliga dagar tror jag, på tis stängde jordgloben tidigt men jag slutade tidigt så det löste sig utan problem.... Vi åkte hem och bakade lussebullar.
 I onsdags jobbade pappa M över till sena natten.
I torsdags när jag hämtat a åkte vi till C på Style station och det var a's tur att bli klippt. Sen åkte vi hem och stekte pannkakor, jag duschade och bytte om och sen åkte jag till Enoteket där jag mötte upp mina kollegor och vår styrelse som bjöd på tre rätters, gott och trevligt. Restaurangen var fullbokad så ljudnivån var hög, det var lite synd för det var svårt att prata med varandra....
På fredagen jobbade jag sent och faster S hämtade a så hon slapp vara så sent på fsk. De åkte hem till oss och när jag kom hem var det dags att fixa mat till a igen. Sen var det dax att byta om igen och M och jag åkte till Flygen och mötte upp mamma, pappa, syster med man, bror och moster. Pappa och mamma bjöd oss, det var en kväll med musik från Abba, Elvis och Beatles. Det var trevligt men maten var sådär...å så mycket märkligt och pinsamt folk det bor i denna stad.....:-) Tack för en trevlig kväll!!! Hemma hos a stannade faster S kvar och nattade a och det gick bra. Tack för hjälpen.
I lördags skulle vi till S och fira hennes födelsedag. Farmor och farfar kom hit en sväng oxå, sen blev det god mat hos S och J. Vi stannade inte så länge för vi var alla trötta efter en intensiv vecka.
Idag har jag kört stenhårt med julkorten och nu är alla korten klara och postade, yes!!  Håller på med lite annat pyssel som ska bli fröken presenter oxå och så har jag gjort en pepparkaksdeg idag med. Imorgon kanske det blir pepparkaksbak om vi orkar....
Lucia är i antågande med lite extra fix både med a och på jobbet....
Det är verkligen snart jul oxå men jag tror att jag är klar med julklapparna....Har varit en sväng på Media markt och beställt en julklapp till mig själv med....

Vi hörs...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0