4:e advent

Ja nu är det faktiskt fjärde advent redan och det snöar ute....fast det är plusgrader så inget som fastnar eller kommer ligga kvar...
Efter denna veckan känner jag mig totalt utlussad kan man säga. Vi var ju trötta efter luciatåg på morgnen i tisdags och sen var det dax för luciatåg på mitt jobb på onsdagmorgonen. Även om det är kul och mysigt och allt gick bra så blir ju resten av dagen minst sagt rörig och barnen är väldigt trötta. Så både a och jag var faktiskt ännu tröttare på onsdag kvällen. Denna vecka som såg ut att bli en vecka utan kvällsaktiviteter blev istället helt full av borta kvällar. I måndags var vi ju hemma alla tre, då bakade vi pepparkakor, tisdag kväll jobbade M, onsdagkväll jobbade M, torsdag kväll fick jag åka på ett möte med kommunen eftersom J blivit sjuk, inte ett dugg upplyftande då kommunen helt enkelt bestämt sig för att ta bort den pott med pengar varifrån man kunde söka extra pengar till barn i behov av extra stöd...Innan mötet hade jag hunnit med att gå till bästa C på Style station och klippa mig och hämta a hos faster S med. Tack för fsk hämtning och barnvakt ! På fredagkvällen var M ute med sitt jobb och åt julbord plus att fredagen blev ytterligare en rörig dag på jobbet då det var föräldrar i hallen hela em och plockade ner hyllor för det ska målas om. Det är ju bra och jättetacksamt att de hjälper till det är inte det men det är svårt att ha ett lugnt mellanmål när det skruvas och fixas utanför :-)

Så igår var vi alldeles trötta, M var bakis så han fick vara hemma och softa med a på fm så drog jag till City gross och handlade mat, sen till Media markt och hämtade mitt objektiv (God Jul Anneli, tack så mycket, det har jag önskat mig länge :-)) och till hageby och hämtade ut ett paket. På em blev det lek för M och a och jobb för mig.
Idag har vi startat dagen med en välbehövlig städning, sen har vi varit ute och kollat in snöflingorna och a har cyklat! (i december) och jag gjorde en krans som hänger på garageväggen.




Nu vilar a och M är på hageby en sväng. I em vet jag inte vad vi ska fixa med, vi får se vad vi orkar helt enkelt...

Har ju glömt att visa årets gran, den har ju stått sen 1:a advent, än så länge barrar den inte :-)



a har hjälpt till och hängt i lite extra pynt längst ner:-)
Idag var en liten lekdate tänkt men lilla kompisen e hade feber så det får bli en annan gång. Även a är ganska snorig igen så bara vila är nog ingen dum idé.

Jag tror att jag är klar med alla julklappar, nåt litet kvar kanske ....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0