Nya tider

Nu är det ju nya tider i vårt liv med jobb för mig och fsk för a. Det visar sig i a's lekar. Hon tar något från sitt rum t.ex en väska med grejer i eller en nalle eller docka under armen, sen går hon ut ur rummet, vinkar och gör slängkyssar, går ett varv i huset och kommer tillbaka och säger Hej! Annars tycker hon om att rita eller lyssna på musik och dansa. Hon sätter ofta på stereon och däri ligger just nu Kents En plats i solen, den gillar a starkt! Mammas tjej!
Ikväll när hon skulle sova kröp hon jättenära med sitt ansikte mot mitt och viskade Hej, lite svårt att hålla sig för skratt faktiskt, sötaste lilla a.

I onsdags var jag med mamma & pappa i Tjalvegården hela kvällen. Det gick bra men jag var trött när jag kom hem efter att ha varit borta hela dagen utan att få några kramar från lilltjejen...
Torsdag kväll var det dags för handledning och pmöte och vi påbörjade vårt arbete med BRUK. Vi orkade inte riktigt till sju så jag hann i alla fall hem innan a skulle sova.
Fredagen var lugn på jobbet, bara 5 barn. Vi var bara alla personal på torsdagen denna vecka men på fredagen gjorde det inte så mycket att J tog vab... Vi tog med barnen och promenerade till biblioteket på fm.

Idag började vi dagen med sovmorgon till 7.15. Sen var det dags för städning. Runt lunch åkte jag och C till Söderköping för att kolla in villervalla kläderna på Evaboden. Vi hade ställt in oss på storshopping och jackor till barnen båda två men blev grymt besvikna ... nyheterna som skulle ha kommit v 3 hade fortfarande inte kommit....Det blev en tröja på rea till a. Jag var jätteosäker för den fanns bara i strl 80 och vanligtvis köper jag strl 92 till henne nu men jag chansade eftersom jag vet att villervalla kläderna är stora i storlekarna. Den passade i alla fall perfekt och a tycker jättemycket om den, hon ville ha på sig den direkt.
tröja l/s multistjärna BOTANIC
Sen strosade vi vidare till Råh, där hittade båda C och jag varsitt par Camper skor (inte likadana)  på 60% rea!!!

Det var inte riktigt enligt plan men ändå...

Dessa köpte jag, fast lila, lite coola tyckte jag och grymt sköna46180-002

Nu sitter vi bara och slötittar på Melodifestivalen. Förra veckan blev jag jättebesviken att Christian Walz åkte ut, han kunde åtminstone kommit till andra chansen tyckte jag... Nu åkte Sebastian ut, tyckte nog att det fanns andra som gick vidare som var sämre....folk röstar lite konstigt tycker jag....

Imorgon är det dags för veckohandling igen och jag kanske ska en sväng till Hageby och kolla lite kläder till mig själv, vi får se vad vi orkar med....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0