Ooiiiooo ooiiiooo

Att alltid vara en personal kort på jobbet när man bara är fyra är klart kännbart . . . P var borta nästan hela förra veckan , j vabbade igår och p vabbade idag igen ! Idag har vi haft 24 av 26 möjliga barn, total kaos alltså . . . Imorgon ska jag vara ledig i alla fall . M skulle ha åkt till Österrike och jag ville att a skulle få sin lediga dag så jag la in om komp . Nu blir m hemma men jag bestämde mig för att vara ledig ändå och efter dessa tuffa veckor med magsjuka , alltid för lite personal och inskolningar känns en extra ledig dag välbehövlig ! Igår morse gick brandlarmet på jobbet oxå . På med alla vinterkläder på alla barn och ut på gården så snabbt som möjligt ! Tur för mig och p att det var morgon och bara fem barn hade hunnit komma . . . Som tur var brann det inte ! Vi fick öva oss lite och det är väl alltid bra. Den motståndskraft jag hade innan jag var mammaledig är tydligen långt borta . . Efter magsjukan kom en rejäl förkylning . Jag är fortfarande snorig och har en irriterande rethosta men det går väl över snart . Om föräldrarna kunde ha sina barn hemma när de var sjuka . . . a är också snorig som väntat när man har börjat på förskola men det börjar bli bättre tror jag . Annars går det bra för min lilla tjej på förskolan . Hon äter och sover och leker. Hon är ledsen på morgonen när m lämnar henne men det går över snabbt . Hon blir jätteglad när jag kommer och hämtar henne ! Min lilla tjej har blivit så stor :-)

Kommentarer
Postat av: Carro & Edvin

Ja de blir ju tufft när de nån personal är borta. Synd jag inte kan stanna kvar hos er,had ejag gärna gjort. Är ju fullbokad med dessuto,. Skönt för A att få vara ledig också=),för dig med efter dessa veckor. Ses vecka 8 igen=). /Carro

2011-02-02 @ 18:20:37
URL: http://www.nogg.se/DurbachEdvin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0