Repris....

Resterande av förra veckan var vi även då bara tre personal på jobbet eftersom J vabbade tors & fre....


play the music baby !

Jag slutade i alla fall tidigt på fredagen och åkte och hämtade lilla a som hade vägrat att smaka på soppan som serverades till lunch....
a och jag åkte till city gross och handlade innan vi åkte hem. När pappa M kom hem blev det städning av huset.

Lördag fm kom fam R/H hit och lekte och fikade, det var kul det var ju ett tag sen e & a lekte och när vi levde hemmalivet träffades vi varje vecka.


a & e fikar i a´s rum

När a hade sovit lunch kom mormor och morfar som skulle vara barnvakt åt a. Jag och M skulle till Villa Fridhem på weekend, Min 30-års present från släkten D. Vi bubblade och åt fyra rätters middag. Här hemma var a jätteduktig och somnade bra med mormor & morfar i vanlig tid. Runt tre på natten vaknade jag av att jag mådde illa.....några timmar senare var det igång, repris, magsjuka igen!!!! Inte roligt att dessutom inte vara hemma och tvingas sätta sig i bilen för att åka hem.... Innan jag blev sjuk var det i alla fall trevligt, tack för presenten :-)

Så i måndags fick M ta vab på a och jag låg i sängen som en död sill....Tisdag, onsdag var jag oxå hemma och a fick vara hemma med mig. Norrköping/Linköping är tydligen extremt drabbat av magsjuka i år enligt smittskyddsinstitutet. Den största anledningen att smittspridningen blir så kraftig är att folk inte stannar hemma 48 tim efter tillfrisknandet och att man lämnar barnen på fsk när någon hemma är sjuk. Så alla skärp er nu och stanna hemma ordentligt för jag pallar inte detta en omgång till!!! Än så länge har ingen mer blivit sjuk här hemma i alla fall men vi har flera fall på jobbet.

Tisdag & onsdag var a dessutom inte på något roligt humör. Gnällig och sur och klängig, inte vad man orkar när man just haft magsjuka...Det visade sig att a har fått två nya tänder, därav humöret...



Nu har a 14 tänder, de tänder som är x-markerade hade hon innan och nr 13 & 14 kom denna vecka. Nu är det bara 6 mjölktänder kvar som ska titta ut...

Idag har vi varit tillbaka på respektive förskolor och det har funkat bra. Idag var vi alla 4 personal, vi får se hur länge det håller i sig...jag blir väl sjuk igen eftersom jag nu inte har nåt immunförsvar kvar...

 Dessutom kom en repris av vintern idag, det har snöat massor hela dagen...
Jag som hade börjat få lite vårkänsla i kroppen och börjat längta efter att plantera de där första penseerna i en kruka på trappan...istället blev det snöskottning igen....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0