En vecka med en ledig dag!

Jaha, nu har det gått en hel vecka igen!!
I måndags var faster S här och tog hand om a så fick hon en extra hemmadag efter midsommarsjukan och jag slapp ta vab. Tack för att du flyttade fram din resa några timmar och var med a!
Tisdag var jobb och fsk som vanligt, varmt väder och a hade badat i en liten pool på fsk. På tisdag kvällen kom B och fixade lite elgrejer åt oss igen, mycket tacksamt. Pappa M jobbade över både måndag och tisdag eftersom de håller på med katalogen....

I onsdags var jag ledig, vi hade så lite barn denna vecka så vi passade på att ta en ledig dag var. Pappa M har ju f.ledigt på onsdagar så vi passade på att ha en dag tillsammans. På fm åkte vi till Kolmården. Denna dag tog vi andra varvet och tittade på kameler, elefanter och apor. Vi hann med en sväng på barnens lantgård och bamses värld oxå. Det var en väldigt varm och solig dag.





a klappar getter...

Sen åkte vi hem och klippte gräset, grillade och tog det lugnt resten av dagen!
Redan på onsdagen började jag känna att jag skulle bli förkyld....så på torsdagen kände jag mig inte alls pigg. Kändes som huvudet skulle sprängas och var täppt och hade ont i halsen. Det blev hämtmat och slökväll med tidig sänggång för mig. Jag är fortfarande täppt och tung i huvudet, känns som om snoret inte släppts lös än :-)

I fredags kunde jag sluta riktigt tidigt. Passade på att kolla lite grejer till a's födelsedag och sen åkte vi hem. Hit kom en fönsterputsare på em och putsade alla våra fönster för en mycket liten kostnad.....bara att torka fönsterbräden och runt om fönstren själv sen var det klart!

Igår var jag med S på city gross på fm och på em kom S och J hit och vi lyckades få till en grillning mellan åskskurarna! Sovlaki med pomme som S förberett. Gott!!!

Idag har det varit städning på schemat och i em kommer kusinerna och hälsar på.
Vår plan med att inte städa och handla på helgerna har inte fungerat nu när M jobbat så mycket övertid. Hoppas att vi får till det igen efter semestern. Nu ska jag bara jobba en vecka till sen är jag ledig. a och jag hoppas på fint väder så vi kan vara ute på landet v 28 när M fortfarande jobbar!
Sen har vi faktiskt inga direkta planer, det blir en hemma semester i år. Vi hoppas få besök av lite kompisar vi inte hunnit träffa på länge!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0