En hel vecka, igen....

Mmm, jag vet det är roligare att läsa en blogg där någon skriver lite oftare....
Men i alla fall, förra söndagen åkte M iväg på segling och givetvis får a feber på natten. Det slår aldrig fel hon blir alltid sjuk när jag är ensam hemma med henne...Så det blev vab mån & tis med feber och snor och sen kom M hem och fick vara hemma på ons.
På onsdagen hade vi även en tid på barnkliniken för a's hårda mage. Om du är känslig för bajsprat, sluta läs här :-) Där bestämdes att a skulle få lavemang på direkten. Det är ju inte så kul men det gick bra. Vi fick också Movicol, ett dospulver som hon ska dricka varje dag som ska göra bajset mjukare. Det behöver inte bero på något att hon är så hård det kan vara en ond cirkel hon hamnat i men det kan även vara allergi. Sista biten på tarmen har i alla fall blivit uttänjd för att hon varit förstoppad så länge så nu får hon inte bli hård igen för tarmen måste få en chans att gå tillbaka igen. Vi fick komma tillbaka på torsdagen igen för en ny omgång lavemang och stick i fingret för blodprov som ska skickas iväg. Det behövdes ganska mycket blod så det var inte kul, a grät massor, lilla tjejen. Tillbaka igen på fredagen för ytterligare en omgång lavemang och även pricktester. Det blev vab för mig även tors & fre som ni kanske förstår...



Pricktesterna gjorde ju också ont men inte så farligt, efteråt var a mest förundrad över de roliga figurerna allergisköterskan ritat på armarna....En sån befrielse att få komma till barnkliniken och få hjälp, de är verkligen proffs! Så himla duktiga och tillmötesgående! Allergisköterskan hade dessutom övat många gånger på att rita upp och ner.... Prickteseterna gav inga utslag.
Tyvärr kom det fortfarande ut hårda bajsklumpar vi lavemanget även på fredagen så vi fick med oss lavemang hem för att ge lördag och söndag. Vidare ska vi ge varannan dag om hon inte bajsat självmant under tiden, vilket hon gjort idag(tisdag) så idag slipper vi.
I lördags var det städdag på Jordgloben så jag åkte dit och städade. Sen fick vi besök av S & J som stannade på grillkväll. J hade även hjälpt M med plåtarna på poolen och S hjälpte till med a. Jag fick en försenad födelsedagspresent, presentkort på  Panduro som jag handlat upp idag:-) Tusen tack! Jag hade visst bestämt mig för att inte börja med några nya hobbies för jag har ju redan en del men nu kunde jag inte låta bli, har varit sugen länge på att prova att gjuta i betong så det blev lite sånt på panduro!
På söndag fm åkte jag och a till landet och firade mamma på mors dag. Själv fick jag en blomma och ett linne i mors dags present! På em åkte M & a till Toys'r'us för att a skulle få välja en leksak eftersom hon varit så duktig i veckan. Av alla grejer valde hon två smurfar och en målarbok :-) Under tiden satt jag hemma och jobbade med dokumentation.
Igår och idag har varit två vanliga dagar med jobb och fsk. Nu är a långledig, imorgon är det ju pappaonsdag och sen är vi lediga allihop tills på tisdag! Om alla är friska och glada beger vi oss till Ingatorp på torsdag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0