Valborg, 1:a maj och en vecka till...

Jag är ju som bekant inte så bra på det här bloggandet längre...


a målar ägg på påskafton...

Tiden bara går och går...

Valborg firades i alla fall ute i Näkna ihop med A & K och hundarna. Trevligt som vanligt och god mat. Vi tog det lite kortare än vad traditionen bjuder och åkte hem och sov efter att vi tittat på brasan.


a och mamma myser vid valborgselden

a var nöjd och glad hela tiden, hon fick se både brasa och fyrverkerier och så träffa hundarna så klart. En trött tjej somnade på vägen hem i bilen:-)

1:a maj bjöd på kalas hela dagen. Fm spenderades hemma och vi försökte vara så effektiva som möjligt. Efter lunch satte vi oss i bilen på väg till min bror för att fira kusinerna. Medan a sov i bilen sprang jag en snabbis på Ikea.  Det blev ett ganska kort besök hos fam H för vår del.  Vidare till nästa kalas. 50 års uppvaktning av M's kollega. Massor med folk men a var duktig och glad hela tiden. Sen blev det kväll och hem och lägga en trött tjej efter en helg med allt utom vila....


tuff tjej på väg till kalas

Veckan har väl varit i stort sett som vanligt. Jobb och fsk....På tisdag em kom morfar hit och passade a en stund för jag skulle på en kurs som började kl fyra. Tack för hjälpen.
I torsdags var det en trött och gnällig tjej som hämtades. Efter en gnällig kväll bestämde jag mig för att vara hemma med a på fredagen. Det var tur för det blev en natt med dålig sömn.....jag kände sen att en tand spruckit igenom. Igår hade hon lite feber oxå, hoppas bara det är tanden som spökar och inget annat.... Tand nr 15 förresten...



Idag har hon varit på mycket bättre humör och så har hon sovit lite bättre i natt med. Ingen feber än så länge...
Idag jobbar M hårt med verandan. Fredag - lördag var han iväg med jobbet och seglade så idag blir det hård köring. Vi har hunnit med att dammsuga på morgonen oxå. Vi har bestämt att vi ska lägga om våra rutiner. Dammsugning och handling ska framöver ske på vardagkvällar/em för vi vill gärna hinna något annat än det på helgerna känner vi! 


a vattnar tulpanerna..

Jag har slängt ihop årets första rabarberpaj, den ska nog avnjutas nu...



Vi hörs...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0