1:a advent

Jaha så har ännu en vecka susat förbi...

Måndag kväll hade jag möte på jobbet, tisdagen hade inget extra inbokat, onsdag kväll skulle M ut och äta med en leverantör och så var det medlemsmöte på jordgloben som vi inte kunde gå på, svårt att klona sig liksom.... På torsdagen åkte M till tyskland och a och jag packade in stora packningen i bilen och åkte till landet efter jobb och fsk på torsdagen. På fredagen fick a vara ledig och vara med mormor och morfar så att jag kunde ha den arbetstid jag skulle ha vilket var en öppning. På lördagen var det städdag på jordgloben så det var bara att infinna sig..a fick vara med mormor och morfar igen. De åkte till Söderköping och gick på julmarknad. a hade sett en massa tomtar, fikat och fiskat upp en gosedjurs mus i en fiskdamm. Hon verkade nöjd med utflykten och hade förmodligen roligare än mig....Tack snälla mamma och pappa för all hjälp under helgen! Puss!
På lördagkvällen kom M hem och kom ut till oss på landet. Igår var det första advent så då var det dags att gå ut i skogen och hämta en gran :) 13 plusgrader, regn och storm gav ju inte direkt adventsstämning men ändå. Efter att vi ätit lunch åkte vi hem med vår gran på taket och plockade fram alla stakar och stjärnor här hemma. Det friskade verkligen i och det knakade i hela huset....


a med första ljuset..

Nu har vi nästan fått fram alla adventssaker och julgrejer men det är lite fix kvar.
Denna vecka har inte så mycket övriga måsten förutom torsdag när det är pmöte på mitt jobb men vi har ju en hel del att ta igen här hemma efter alla bokade kvällar å så är det ju hög tid att dra igång julkortsverkstaden....
Nästa vecka vill jag inte ens tänka på, den är både fullboka och dubbelbokad och jag vet inte vad...pust...:-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0