Påsk och sjukvecka

Nej febern gick inte ner...stackars liten a hade mellan 39-40 graders feber i fem dygn, sen på torsdagen fick vi komma till vårdcentralen. Jag var hemma med henne mån-ons och pappa M var hemma på torsdagen så det var han som fick ta med a till doktorn. Hon hade varit väldigt duktig på doktorn, febern hade börjat släppa på torsdagen. Men hon hade dubbelsidig öroninflammation stackarn:(, röd i ena örat och sårskorpa i det andra. Så det blev penicillin utskrivet...
I torsdags var det ju skärtorsdag och trots sjukdom fick vi till världens sötaste påskkärring här hemma....








Det är ju första gången a får penicillin och det är ingen rolig historia tre gånger om dagen så mycket kan jag ju säga....gråt, panik, tårar och fasthållning...:(
På långfredagen var det superdåligt väder och jag hade migrän så man kan säga att den grå dagen ägnades helt åt vila.....
Så var det påskafton och dax för pappa M att kliva upp och åka till Jkpg för att jobba på Elmia i dagarna två. Jag och a packade in oss i toyotan och åkte ut till landet till mamma och pappa över dagen. Fam H med kusinerna E och S var oxå där.

Det blev äggletning...


först hittade a ett ägg bakom kuddarna i soffan med en tjur i från mormor och morfar...

Sen gick vi ut på tomten och letade igen....







och inne i lekstugan hade påskharen lämnat ett ägg med Hello Kitty på :-)
Inne i ägget fanns en mössa, lite russin och tjugo stycken pyttesmå djur...

Efter påsklunch och vila åkte vi hemåt igen. Det här var det första a varit ute och gjort något överhuvudtaget sen förra fredagen....så idag har jag en trött tjej här hemma...Men hon tyckte i alla fall att det var väldigt kul att leka med kusinerna och träffa mormor och morfar en stund.
Vi har sett en hel del film den här veckan kan jag lova....vi får nog försöka få till en lugn hemma vecka nästa vecka oxå för även om febern är borta så är det en trött och tagen tjej....Jag är ledig på tisdag och pappa M på fredag så hoppas vi att kanske faster har tid och lust att vara med a på onsdag & torsdag....vi får se..

Idag är det soligt och härligt men ganska kallt, får se om vi kan gå ut en stund på em i alla fall...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0