Skapande helg.....



Nu blommar syrenen!!! Fast bara på den kvisten jag tagit in så klart!
Veckan rullade på, i fredags var a på teater med sin fsk och det hade hon tyckt varit jättekul, hon hade skrattat högt!! Fredagkvällen spenderade a och jag hemma själva, M var på after work. Vi skulle skjutsa in honom till stan vid sextiden, a somnade i bilen och sov som en stock... gick inte att väcka....hmmm, det var ju förmodligen för att det var sjukdom på g...

Så nu är det sjukstuga igen. a vaknade igår morse med feber, inte roligt:-( Hon har fortfarande idag riktigt hög feber och natten har inte innehållit så mycket sömn precis. Även min mamma är krasslig, tråkigt, krya på dig lilla mamma/mormor!!

I lördags var det ett besök av farmor och farfar inbokat, de vågade sig hit en sväng trots feber så nu får vi hoppas att de inte blir sjuka nu lagom till påsk....

För mig och S har det varit en helg i skapandets tecken, vi har varit på helgkurs i akvarell!! (så stackars M har fått ta hand om sjuklig a ensam hela helgen) Akvarell är ju supersvårt och vi har kämpat med färger och vatten i två hela dagar.... Igår övades det på tekniker och med färger och vi skulle måla ett äpple och en komposition av något slag, svårt och inget vidare resultat.....
Idag var det dags för landskapsmålning och detta är resultatet...




Nu blir vi i alla fall hemma ett par dagar, vi får hoppas att febern går ner snart för det är jobbigt för henne att ha så hög feber....-(

Mitt luktärtsprojekt går vidare och några små späda plantor har grott lite....


Kommentarer
Postat av: Inge

Du får måla av luktärterna när de blommar

för då är allt från grunden eftersom du själv

har sått dom!

Både tavla o blommor.

2012-04-02 @ 21:19:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0