Andra advent

Så har en vecka till gått...Nu är det andra advent och massor, massor med snö! Det började ju snöa redan förra helgen och det har nog snöat någonting varje dag sen dess. Mycket snö och idag, väldigt kallt -20 grader ute imorse...brrr..Det blev inget pulkarace i backen idag som vi tänkt, för kallt....
 
 
Denna vecka har jag ägnat varje liten ledig stund åt att göra mina julkort, nu är de nästan klara, ska vara ett foto inuti som är inskickat till framkallning, jag hoppas de hinner komma. Bilden blev tyvärr inte så bra, för mörk, men inget att göra åt i mörka december och brist på tid....
Pappa M åkte bort i fredags igen, så jag fick sitta här hemma ytterligare en fredagkväll ensam....skoj...
I lördags var a en liten stund hos s och j så fixade jag med några julklappar....tyvärr var en butik stängd men lite fick jag gjort. a var på sitt bästa surhumör och hade skällt ut s och grät när jag hämtade henne...kul....Att ha en sur treåring hemma tar på krafterna kan man säga....
I det kalla kalla vädret fanns en liten sol bakom berget så jag var tvungen att gå ut med min kamera, fast det var väääldigt kallt. Här på vår sida berget orkar inte solen över kanten den här tiden på året. Så jag gick en bit bortåt gränslandet....
 
så här mycket snö är det nu....
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Det blev vinter med besked kan man säga....
Nu är det två veckor kvar till jul och mycket kvar att fixa...
Igår bakade vi alla fall pepparkakor och gjorde två olika godis, två nya, de blev bra tror jag fast de var nog mer i m's smak. I veckan väntar lucia och allt som hör till....
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0