Dagen D hos tomten

Känner mig alltid lite stressad när jag sitter här och skriver, känner hela tiden att det finns något viktigare som behöver eller borde göras istället för att slösa tiden här så därför glömmer jag bort hälften av det jag tänkt att jag ska skriva här...men men...
Förra lördagen fick jag ett infall när jag var på stan en kortis och köpte några julklappar. Jag köpte med mig helgens avhämtningsmeny från östgöta kök på hospitalsgatan till kvällsmat. M kom ju inte hem förrän vid sex tiden och vi hade ju inget hemma så jag tänkte att det passade så fick vi lite god lördagsmat trots tomt i kylen. Till förrätt var det boxholmsost tårta, till huvudrätt kycklingfile med parmesanost och potatisgratäng och till efterrätt chokladmousse. Riktigt gott och det enda man behövde göras var att värma huvudrätten i ugnen. Rekomenderas varmt!
 
Denna lördag fick vi börja med att köpa lite blommor och sen fixa en bukett.
 
 
 
Vi tog sen buketten och ett kort och åkte med det till m's chef för att uppvakta hans fru på födelsedagen.
Efter det direkt till faster S för att fira hennes födelsedag och få god mat. Sen åkte jag och m, a och farmor och faster s till Tomten på rödmossen. Så mysigt det är där. Massor med snö, mörkt överallt, det enda som lyser är stearinljus och brasor.
 
Tomten him self...
 
a hade gjort iordning en liten god jul påse med sina nappar i som hon gav till tomtemor så hon kunde ge dem till nissarna. Nissarna var ute och jobbade när vi var där.
tomtemor tar emot a's nappar
 
nissarnas kyrka
 
här är nissarnas sängar där de sover om natten med barnens nappar.
 
Sen hade vi med oss farmor hem till oss och hon sov över hos oss. a hade dock ganska svårt att somna utan napparna så det blev en sen kväll och en väldigt tidig morgon då napparna saknades igen ....
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0