Första advent

Nu är äntligen november slut och det gick otroligt snabbt!
Idag är det första advent och jag har inte hunnit nåt som jag hade tänkt eller behövt göra....känner mig superstressad....
Idag blev det då städning och en nödvändig massage av j så nu känner jag mig helt mör i nacke och axlar men jag har haft massa huvudvärk så det var nödvändigt med massage nu....
 
1:a ljuset
 
en del har roligare med dammsugaren än andra ....
 
Veckan gick fort. I tisdags var jag ute med jobbet och åt. Det var vi i personalen ihop med styrelsen och vi var på Ardor. Lyxigt värre, 5 rätters meny. Små rätter men väääldigt goda och när man ätit alla fem var man lagom mätt. Först fick vi bubbel medan vi väntade på att alla skulle anlända. Sen började middagen med en liten soppa med laxbitar i, sedan en underbar ravioli, sedan en hemmagjord lammkorv, sedan huvudrätt stekt ankbröst med potatispure och sen efterrätt saffranskokt päron med lingonglass. Mumms!!!
I torsdags var det simskola igen och a var jätteduktig och doppade huvudet under vattnet! M åkte iväg på resa igen. På fredagen var a ledig med mormor och morfar och sen fick vi god mat där innan vi åkte hem och sov.
I lördags åkte jag och a med mormor och morfar till landet en sväng. Vi fixade med roddbåten och sen gick pappa och jag ut i skogen och hämtade en gran. Å så in med granen i toyotan och sladda hem för det var inget vidare väglag denna dag...Senare på kvällen kom pappan hem igen och då var det dax att laga mat och sova.
 
Idag har vi tagit in granen och klätt den och så här fin blev den
 
 
Jag är nöjd, jag har både sågat den och burit hem den och kört hem den....vad ska man med en man till egentligen .....??:-)
men har inte hunnit fixa bocken eller någon krans och inga julkort och inga andra pyssel......osv....jag känner att jag har ont om tid.....:-/
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0