Jul 2012

Så julen 2012 firades alltså ihop med min mamma och pappa på landet i Djupdalen. Min syster med familj anslöt oxå på julafton. Förmiddagen ägnades åt att leka med kusiner, åka skidor och pulka. Lite jobbigt var det att vänta på den där jultomten som förmodligen inte skulle komma förrän det var mörkt....
På fm fick största kusinen ett brev från tomten som en nisse varit och lämnat, tomten skrev att han har så mycket att göra men kommer och lämnar en säck med klappar på trappan om E kunde vara så snäll att dela ute dem sen.
 
kusinerna bänkade framför kalle anka...
Så efter kalle anka kom han äntligen, vi såg honom genom fönstret när han gick med säck och lykta och vi vinkade till honom.
 
 
 
Dagen blev mysig och alla var nöjda med sina paket. Vi åt en massa god mat så klart och somnade mätta och trötta.
Juldagen är min mammas födelsedag och så kom tjocka släkten :-) Ja i alla fall min mormor, mammas syster och två av hennes barn och min bror med familj. Fullt hus blev det och en massa mat igen! Fast ingen julmat, ganska skönt med lite annat emellan...
 
juldagen bjöd på disigt väder och så även idag...
 
mera skidåkning både igår och idag....
 
Sen åkte alla hem och det blev lugnt i stugan, eller ganska lugnt i alla fall. Vi stannade en natt till och åkte hem idag på em. Både på julafton och idag har jag och mamma faktiskt tagit en kortare joggingtur.
Väl hemma var allt bra med huset och vår väldigt snälla granne hade skottat vår trapp och framför vårt hus och hela vår uppfart! Så snällt, det syns ju så tydligt att man inte är hemma när det ligger vit orörd snö utanför...Det var väl på julafton det snöade, idag och igår har det regnat och varit plusgrader, plaskigt värre....
Så var julen över för denna gång, ja nästan i alla fall, det blir nog en liten minijulafton på fredag med m's familj!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0