Julafton igen ...

Torsdagen började på city gross för min del, det tog ett tag eftersom de flyttat om det mesta i butiken och den senaste tiden har det varit m som handlat. Det blev även en sväng till Apoteket på mirum för att hämta ut en massa varor som jag beställt till jobbet. En snabbis in på Lindex oxå och några reaplagg till a kom med hem . Hade gärna kollat igenom reorna till mig själv faktiskt , behöver nya kläder ! Men magen skrek efter lunch så jag drog hem och åt med min lilla familj! Resten av dagen blev det mys och lek på hemmaplan. Fredag fm började jag med en joggingtur, isgata kan man lugnt säga! Tur att jag har spikskor annars hade jag inte kommit en meter .. Solen sken vackert och jag ångrade att jag inte valde en promenad med min kamera istället ....
På fredag em var det julafton igen! Då kom farmor och farfar och faster och "farbror" hit och det delades ut en herrans massa klappar! Tack för alla fina presenter till oss alla tre. M fick tex en eldkase som brann mysigt utanför under kvällen. Vi lagade kyckling med ett täcke av vb ost , soltorkade tomater
 och persilja. 
Lördagen blev en hemma mysdag igen och vi gjorde hemmagjord pizza på kvällen. Idag har vi fixat och donat lite i alla fall, städat och åkt iväg med allt skräp. Min bil ville inte starta i fredags när vi skulle flytta den så att farmor och farfars bil fick plats så vi fick låna grannens batteriladdare och idag startade den igen. Den gillar inte att stå stilla massa dagar på vintern helt enkelt ....
imorgon är det 2012 års sista dag, tänk vad snabbt tiden går .....får se om jag orkar knåpa ihop någon typ av årskrönika här... Jag lovar inget ....
kom på att jag faktiskt hade ett nyårslöfte för detta år, det var att jag skulle lära mig att göra någonting i photoshop ... Det höll jag ju faktiskt , jag kan göra en bild svartvit och göra någon detalj i färg ... Fast jag vill ju kunna mer men ett problem med just detta är att photoshop kräver en hel del tid och jag bara kan ju inte låta bli att ha hundra andra hobbys att pyssla med oxå ...
vi får se om det blir något nyårslöfte för 2013 ....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0