Gardinlördag och pulkasöndag!

Lördagsmorgonen började som den brukar här, städning! Sen var det gardinfix som gällde resten av dagen. Först strök jag och hängde upp gardiner i sovrummet som jag köpte på strömma i torsdags när jag hade håltimme mellan ordinarie arbetstid och mötestid. Sen sydde jag tre rektanglar kan man säga, gardiner till allrummet. Tyget köpte jag på flugger innan jul någon gång. Jag är inte bra på att sy så jag håller mig till enkla gardin varianter. Så nu, lite mer en ett och ett halvt år sen vi flyttade in har vi gardiner i alla husets rum! Det kanske är att slå på stort.....
Idag bjöds det på strålande vinterväder och värmande solstrålar, härligt! Tyvärr var ju veckohandlingen kvar så vi betade av den på fm och så fort vi kom tillbaka gick vi till pulkabacken. Det var jättekul! Efter vilan kom mormor och morfar och hälsade på en stund. Sen gick vi ut en kort sväng till innan det var dags för mat och kvällsdusch.
a är fortfarande snorig men imorgon gör vi ett försök med jobb och fsk igen. Resa för pappa m denna vecka igen ....
Hoppas att vi får ihop även denna vecka ...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0