vecka 5....

Förra helgen flöt på i lugn takt, jag var genomförkyld men i alla fall inte magsjuk.... a var bättre så hon fick leka med pappa M och jag vilade. Lite städning och handling oxå så klart ....

Men i måndags var det dags för jobb och fsk igen å denna vecka startade inte ett dugg bättre än den förra ..... Bilen startade inte denna måndag morgon heller....morr, suck å stön.....
Väl på jobbet var det ju ingen höjdare heller, ett megautbrott av magsjuka hade ägt rum i slutet av veckan innan och under helgen, vilket ledde till väääldigt ont om personal...bara två stycken...inte bra, vi fick ringa in chefen som egentligen har studietid på måndagar för att klara dagen. Själv var jag dessutom fortfarande väldigt förkyld å inte direkt full av energi....
Jobbveckan har sen flutit på på detta sätt, väldigt lite personal och därav mycket rörigt och mycket pusslande.
På måndagkvällen tog jag och a en hög med packning och åkte hem till mormor och morfar för att sova. Jag harde ju öppning igen och pappa M resa igen....På tisdagen var a ledig med mormor och morfar som förra tisdagen. Tack igen för hjälpen! Det betyder mycket för oss!!! Vi stannade även nästa natt för jag ville inte sova ensam med tanke på all magsjuka överallt....
Sent på onsdagkvällen/natten kom i alla fall pappa M hem igen.
På onsdagen fyllde mitt jobb Montessoriförskolan Klätterträdet 10 år, så det var kalas, ballonger, långbord och tårta och alla barn och alla föräldrar. Kul men behöver jag nämna att man var rätt slut efter det. a fick även en extra lång dag på fsk eftersom jag var tvungen att stanna lite på kalaset.
På onsdagkvällen kom faster S på besök en sväng å jag passade på att ta en lååång varm välbehövlig dusch. Tack för besöket :-)
Igår (torsdagkväll) åkte jag med vännen C till ikea en sväng. Egentligen orkade jag inte men det var bra att jag gjorde det ändå. Vi hinner aldrig prata eller träffas nuförtiden, så några timmar ihop behöver vi ju :-) Jag handlade visst inte så mycket, lite nya krukor och några grejer till jobbet. Passade på att lämna en reklamation till expert oxå eftersom det numera inte finns någon expertbutik i norrköping.
Idag är det fredag å vi får se vad helgen bjuder på....Idag var vi faktiskt fulltalig personalstyrka på jobbet, kändes ju lyxigt, man hade ju tid att tänka färdigt den tanke man börjat tänka :-)
Nu är det verkligen kyligt ute....brrr. a och jag försökte vara ute lite förut men det gick inte... för kallt...

Tyvärr är det hela tiden nya fall av magsjuka både på min och a's förskola så vi planerar inte så mycket utan hoppas bara på att vara friska :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0