tvåtusentolv

Nu har det nästan gått en vecka på det nya året...
I måndags for jag och M till Ikea och köpte en hylla till a's rum å så lite smågrejer såklart...Vi var inte ensamma på Ikea så det blev inget att bara gå runt att titta precis utan det var bara att sikta på det vi skulla ha. Som tur var så var a här hemma och tog det lugnt med faster S istället. Tack snälla du!
Så i tisdags var det dax för jobb igen, det var tungt att kliva upp för öppning! a har varit hemma hela veckan med faster S, tack för att du så mycket av din lediga tid på vår lilla tjej !!!Det har varit lugnt på jobbet, inte många barn och bara tre arbetsdagar denna vecka men jag har ändå varit helt slut på kvällarna. Jag är så sugen på att göra kort med de nya stämplarna som kom i vinterns stampclub mitt i julkortstillverkningen men jag orkar inget när a väl har somnat på kvällarna.
Igår var det fredag fast röd sådan men jag vet inte vad vi gjorde...handlade mat...och en kort sväng till Media markt (jag fick ett litet mini/bordsstativ till min kamera). På fm fick jag mina naglar fixade igen. Granen åkte ut oxå men de andra julsakerna får vara kvar tills nästa vecka någon gång.
Idag kände vi att vi verkligen behövde komma ut och vara utomhus så på fm gick vi allihop bort till den nya lekplatsen vid de nybyggda husen i Liljebaggen. Kallt men kul!


stor härlig gunga som man kan ligga och gunga i eller gunga flera i...


vanlig gunga...alla grejer och alla gungor måste provas :-)




full fart i den lilla rutschkanan....


busblicken är på...


högt upp i rutschkanan kan man spana långt bort...

Sen var det dax för lunch och vila och efter det åkte vi ner till Hageby och beställde en mobil till mig så nu kan jag oxå bli smart som alla andra :-) Vi tänkte det skulle gå fort men de långsammas riksförbund var visst på Hageby idag så det var bara att börja med kvällsmaten när vi kom hem igen. Jag provade ett recept ur Hello cupcake boken som jag fick i julklapp oxå. Det kommer bli supermums, redan goda men det ska på frosting oxå!!!

Nästa vecka börjar allvaret igen, med jobb och fsk för a med. Vi är ju lite ur balans i dygnsrytmen så det blir nog lite jobbigt.....




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0