Det här känns inte så vuxet faktiskt ...

Det var tungt att gå till jobbet i torsdags faktiskt.... Fast det var en ledig dag mitt i veckan kändes det som en lång vecka ... I fredags hade vi planeringsdag och jobbade hela dagen utan barn, det är alltid välbehövligt och ibland lite skönt .. S och J och faktiskt farmor och farfar hämtade a på fsk , det tyckte hon var kul. Jag passade på att reks lite födelsedagspresenter till a innan jag hämtade henne i oxelbergen. Farfar åkte hem framåt kvällen men farmor stannade hela helgen. Pappa m jobbade med sin inventering hela lördagen och halva söndagen. Varken min eller a's förkylning vill ge sig och i lördags mådde jag sämre igen, har inte alls känt mig pigg i helgen och igår fick jag ont i öronen oxå. Så idag fick det bli ett besök på vårdcentralen för min del. Öroninflammation ... Det känns ju inte så vuxet faktiskt .... Inte hål i alla fall så inget penicillin men inflammationshämmande droppar till öronen blev det ...
I söndags var jag med a på ett kalas hos en av hennes fsk kompisar i alla fall, det var kul men jag blev helt slut efter det eftersom jag inte kände mig så kry ...
Jag som trodde att detta var en vecka utan planer i almanackan men tji fick jag .... Imorgon ska mannen till Sthlm hela dagen och segla och på fredag var det visst en tur till Sthlm igen men inte för att segla tror jag inte ...hmm
Idag slutade jag tidigt och efter besöket hos doktorn åkte jag och a hem, hon somnade i bilen... Jag bar in henne och la henne på soffan och la mig bredvid, så sov vi i nästan två timmar ... Hoppsan ...
Kvällen bjöd på ett varv till city gross för mig och sen tog jag en tur med gräsklipparen här hemma . Det behövdes verkligen men det var knappt att jag orkade med det ...
Nu är det i alla fall bara 3 dagar kvar till en veckas paus :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0