Sommaravslutning

I tisdags slutade jag tidigt och a var på utflykt med sin fsk så jag hade ca en timme innan de kom tillbaka och jag skulle hämta henne. Då gäller det att lägga på ett kol och vara effektiv :-)
Jag åkte först till Mirum och fixade frökenpresenter, avslutningskläder till a, linne till mig till vår sommarfest på jobbet, lite kompletteringar från panduro och så clas ohlson för lamineringsplast men den var slut....
Sen hoppade jag in i bilen och åkte ut till Tingstad, där köpte jag en lykta till trappan eftersom den vi hade har blåst ner och gått sönder. På vägen tillbaka stannade jag till vid Lundby och köpte två amplar med lila million bells. Jag ska tillbaka dit någon dag och köpa sommarblommor till mina krukor men det kände jag att jag behövde ha lite mer tid till. Sen var det dags att hämta a. De kom strax med bussen och jag fick bära ut en sovande a från bussen. De hade haft en härlig dag på en gård med höns och får och fått rida häst. a och jag åkte hem och kokade rababersaft, stekte köttbullar och duschade. När m kom hem från jobbet åkte jag iväg på me and i visning.
Så onsdag och ny dag! Nu var det dax för mig att åka på utflykt hela dagen med jobbet. Lyckat även för oss, men man blir lite trött och mör....Sen var det lite stressigt när m kom hem... S och J kom och S skjutsade mig till folkparken där vi skulle spela minigolf med styrelsen på jobbet. Kul, vi hann inte alla hål men det gjorde ju inget. Sen gick vi till Texas Longhorn och käkade goda burgare. Sen kväll och hem och bums i säng :-)
Så igår, torsdag var det sommaravslutning på a's förskola. Planen var att farmor och farfar skulle komma och titta men farfarn blev sjuk och de kunde inte komma :-( Även mormor och morfar skulle komma men mormor blev sjuk och de kunde inte heller komma :-( Synd! Inte någon vidare väder för avslutning och fika ute i det gröna, 13 grader och regn ....S och J kom i alla fall som planerat och tittade på a och fikade med oss.


här tågar alla barnen in, i bild finns a's kusin i grå tröja med vit motorcykel på...


här kommer a och håller kompisen e i handen...lite skeptisk

Strax efter denna bild snubblar a på en brunn med vassa kanter och ramlar och slår sig hårt på benet :-( Det gick hål på byxorna och det kom blod....a fick komma till mamma och tröstas lite en stund men sen kunde hon sätta sig med de andra barnen igen. Ingen sömn på dagen gjorde även en trött a eftersom avslutningen inte började förrän 16...


a sitter med barnen men är mest upptagen med att kolla in sitt onda ben...


de största barnen som ska sluta gjorde ett avslutnings nummer med dans...


a och mamma, redo för fika.

Efter att barnen sjungit färdigt lämnade vi kort och paket till fröknarna och sen fikade vi.
Idag har det varit stängt på a's förskola så hon och jag har varit lediga. Planen var att åka till djurparken med kusin och syster men 8 grader och ihållande regn kändes inte så lockande... så det blev lite lek hemma hos dem på fm och sen en lång och skön tupplur efter lunch. Det behövde vi efter denna vecka, både a och jag är förkylda och har varit det ett tag...nu känns det som det blev lite sämre igen efter den kalla avslutningen igår....

Jag skulle behöva fixa lite i trädgården igen så lite uppehåll och sol i helgen skulle vara bra....vi får väl se....




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0