Åska + feber

Idag hade jag öppning så det var ju upp tidigt som gällde ....trött efter ytterligare en dålig natt för a... Precis efter att klockan ringt hörde jag några små droppar på fönsterbläcket ....sen brakade det loss, årets första åskväder! Mysigt ! Mycket muller och flera blixtar och en rejäl störtskur (tre steg till bilen men ändå dyngsur)
Lilla a vaknade innan jag åkte imorse , varm ... 38 graders feber :( suck....som jag misstänkte igår ...m fick vara hemma fm eftersom jag hade tre utvecklingssamtal inbokade. Så jag åkte hem strax efter tolv och bytte av m som fick åka till jobbet. Jag och a tog en eftermiddagsvila på soffan. Hon har velat gå ut hela dagen så nu på kvällen gick vi ut en sväng i trädgården när det inte längre var gassande sol, vilket det blev på em efter att åskmolnen dragit bort. Vilken skön kväll, som en riktig sommarkväll! Underbart att gå ute i trädgården och vattna och plocka lite med blommor och odlingar! Nu när det varit lite värme har det börjat ta fart och växa inne i växthuset !
Efter att a somnade ikväll blev det lite jobb vid datorn för mig.
Imorgon blir det jag som får vara hemma med den lilla sjuklingen, hoppas det inte måste bli så mycket sjukt den här gången utan att det vänder snart ...En hel månad utan vab är visst för mycket begärt för vår familj :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0