Lååång och sen vecka ....

Så var det dags för en vanlig femdagars vecka igen....pust.... Började med att jag fick börja lite tidigare i måndags ....i tisdags slutade jag i alla fall tidigt och à och jag hade en hemmakväll när m jobbade över, han ramlade in någon gång efter att vi somnat..... I onsdags stängde vi kl ett på min fsk för att vi i personalen skulle till en föreläsning i Motala. Det handlade om experiment och naturvetenskap och det är alltid kul med idéer och inspiration ! Men det blev ju kväller innan jag var hemma igen såklart ....dessutom stängde de kvart över två på a's förskola så det blev lite pussel att få ihop dagen, m fick hämta henne och köra hem henne och så kom morfar direkt från ett annat ärende och mötte upp här hemma. Sen lekte de tills pappa m kom hem igen. Tack snälla morfar för hjälpen ! Så i torsdags var det handledning och personalmöte för mig, kväller igen....snälla faster s och j hämtade a på förskolan, tack tack! Å så äntligen fredag då, med stängning för mig, kväller igen ;) Jag har varit trött hela veckan så jag kände mig rätt mosig när jag äntligen kom hem i fredags ....a har oxå varit trött och sovit mån-tors på fsk, det hade hon ju nästan slutat med....men är hon trött får hon gärna sova, bara hennes dagar blir bra så får väl läggningen ta lite längre stund i så fall. I lördags vaknade vi till regn och bestämde oss för en tur till Ikea . Där var ju givetvis massor med folk men det gick bra, till och med köttbulle lunch fick vi till, à gillade och åt alla fem köttbullarna och en vaniljglass ;) tyvärr gjorde vi det klassiska Ikea misstaget och fick med oss en lådhurts i fel färg med oss hem och tyvärr inga lampor denna dag heller, trots besök i två intill liggande butiker oxå .....hur svårt kan det vara med lampor egentligen ?... På vägen hem lurade jag ut min familj till en liten inredningsbutik på landet utanför Linköping, hantverksgården, där var det mysigt men min man satte stopp för flera ljuslyktor ;) I dag var det dax för städdag på a's förskola. Jag städade och man och dotter fick ta city gross vändan. Sen har det varit trädgård för hela slanten eftersom denna dag har bjudit på strålande väder! Nu väntar en ny vecka, bara tre dagars jobb !!! Hoppas hinna en vända till Ikea igen under veckan för att fixa vårt lilla misstag ....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0