Mor och dottermatchning!

Hallå i vårsolen!
Ja det är i alla fall soligt men ingen värme att tala om direkt....
3 dagars arbetsvecka, helt ok tycker jag! Mån-ons jobb och fsk som vanligt å sen helg :-)


Mor och dottermatchning, härligt vårgröna byxor och vita converse :-)


Vi håller oss på hemmaplan denna kristi himmelsfärdshelg för att jobba med projekt måla fönster. Pappa M målar och målar och a och jag leker....
I torsdags åkte a och jag en sväng till blomsterlandet i alla fall och köpte lite hortensia och några daggkåpor till ett land vid poolen där det bara var jord, det är för trist med bara jord...mera blommor...men det är väldigt vad det är dyrt må jag säga....

I fredags kom a's kompis s från fsk och hennes mamma hit och lekte. Det är första gången vi har en kompis från fsk hemma på lek. De hade jättekul och busade en massa, det blev en kort stund för det var snart dags för lunch och tröttheten satte sig på humöret hos min lilla tjej och det blev lite tårar men det första hon frågade i morse var om vi kunde åka till s's rum och leka så de hade nog kul i alla fall!

På em åkte vi och hämtade min syster och grabbarna och sen kom C hit när han jobbat klart, vi hade en trevlig kväll med lite grillning! Gott kött från Britta och Lennarts och så hade jag bakat cheesecake cupcakes med rabarber till efterrätt, mums! a tycker väldigt mycket om att leka med sina kusiner oxå!

Idag var det dags för min lilla tjej att gå på konsert i flygeln med sin faster. Spännande och roligt! Det var barn som sjöng sånger från barnkammarboken och så var det Amy Diamond och Nasim al fakir(från bolibompa).
a hade sjungit och dansat men här hemma får vi minsann inte veta något - jag vill inte berätta , får man till svar när man frågar :-) Tack snälla faster S som bjöd vår lilla tjej på en härlig upplevelse !
Medans a roade sig passade jag på att jobba effektivt när hon var borta, många utvecklingssamtal comig up nästa vecka....pust...

Fram till igår var det städat och fint och riktig ordning här hemma för en gång skull men efter att pappa M har farit runt och slipat och skrapat fönster och flyttat på grejer är det nu riktigt stökigt igen....för att inte nämna allt slipdamm ÖVERALLT! Suck....vi får väl städa igen när projektet är slutfört men det är nog en bit kvar....

Vi får se vad morgondagen bär med sig, är lite sugen på en sväng till landet, har lite hemlängtan :-)

Nu ska jag ut och vattna i alla fall ....


Kommentarer
Postat av: Carro

Vårmys!! Vill oxå ha ett hus...



Hoppas det går bra för mannen din =) Om ni behöver byggnadsställning sen så hojta till. B har en på jobbet och utbildning i hur man bygger ihop den =)



2012-05-19 @ 20:16:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0