Städande helg och en tradition ...

Jag har visst inte blivit bättre på att blogga ... Vardagarna springer och jag är fortfarande novembertrött .... Inget fotande och inga bilder , november erbjuder ju inte mycket till ljus ....
i helgen blev det ett himla städande. Vi började lördagen med att städa hela huset, tvätta och på em åkte vi till city gross oxå. Det kommer inte göras om en lördag em , suck vad mycket folk .... Dessutom bygger de om i butiken så man hittar inget just nu. I söndags städade jag vidare, städdag på a's fsk.... Sen hem för en traditionsenlig namnsdagsmiddag! Eftersom både jag, min dotter , min mamma och min syster heter Elisabeth i andra namn så har vi nu återupptagit en gammal tradition . Killarna lagar mat till tjejerna helt enkelt ! De turas om att stå för förrätt, huvudrätt och efterrätt. Det här är tredje året vi kör och nu har alltså alla gjort alla rätter en gång. I år var vi hemma hos oss på söndagskvällen. Egentligen var det ju Elisabeth dagen först på måndagen men vi brukar hålla middagen till helgen. M stog för huvudrätten i år och det var skaldjurs fylld laxfilé med sherrysås och pressad potatis . Till förrätt fick vi tomatsallad med mozzarella ost gjord av c och till efterrätt glassbomb gjord av morfar. Gott gott och en trevlig och rolig tradition som jag hoppas att vi kan hålla i ! 
så ny vecka igen och på måndagskvällen var jag bjuden på ett inredningsparty av en gammal kollega. Jag tog med mig mamma, det var mycket fina saker från zelectedbyhouse ! Två kuddfodral och fyra små minihus i zink fick följa med hem men det var mycket fint så jag hade kunnat köpa flera fina grejer .....Igår var jag och klippte mig hos bästa c på style station. De hade besök av frisör "gurun" Johan bergelin som ger ut en frisyrbok som heter c Book som brukar finnas hos alla frisörer ...nästan en kändis va ;) 
idag har a och jag varit på simskolan och nu är det bara tre gånger kvar på terminen ! 
Nu är jag väldigt sugen på advent och jul så i veckan kommer grejerna fram lagom till första advent! Har en massa julpyssel idéer men ingen tid .... Börjar känna mig stressad för julkort och klappar för kommande schema är späckat ... Jag tycker ju egentligen bara att det är kul, önskar jag hade mera tid .... Inte så mycket måsten och lite mer ork och energi på kvällarna ....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0