Stressade veckan är i alla fall slut ....

Ja förra veckan var ju över bokad .... Det började på måndagen med kurs på kvällen efter jobb och fsk. I tisdags var det mannens födelsedag och eftersom jag skulle iväg på fotokursen på kvällen skulle han sluta lite tidigare så vi hann fira honom lite, jag öppnade ju så det blev ju inget morgonfirande heller. Men mycket strul på hans jobb den dagen så det blev inte så tidigt men vi hann i alla fall äta middag igop och öppna presenter! Tisdag kväll, fotokursen del tre vilket denna gång var en riktig korvstoppning med siffror och minus och plus hit och dit ...orkade inte tänka en tanke färdigt från början till slut när jag gick därifrån ....men det är väldigt kul oxå !! 
Onsdagkvällen var veckans enda obokade kväll, men då finns ju givetvis en hel del att trixa med hemma ;) men det var bara obokat för mig, m flög till Italien på onsdagskvällen.a och jag tog en kort vända på stan efter fsk oxå för att köpa kalaspresent och ett par fodrade gummistövlar till henne. På torsdagen jobbade jag sent och m var ju i Italien så världens bästa faster fick rycka in och hämta a och gå på simskolan med henne. Sen åkte de hem och fixade mat och lekte innan jag kom hem! Jag hoppas och tror att de hade lite kul i alla fall;) under torsdagen började jag känna mig ganska ur form på jobbet ...Hade en timmes håltimme mellan vanlig arbetstid och mötestid då jag passade på att sticka till hageby och handla på systemet , köpa en present och köpa blommor! Även på fredagen fick faster rycka in och hämta a på fsk eftersom jag hade stängning och m hade massor på jobbet efter att ha kommit tillbaka från Italien på torsdag natten. Tack så mycket för all hjälp faster S!!! Jag kände mig ännu mer ur form under fredagens långa arbetsdag och på lördag morgonen visade det sig att det var helt fel beslut att gå till jobbet på fredagen eftersom jag inte tog mig ur sängen på hela lördagen :( superförkyld, ont i kroppen och ingen röst .... Alla planerade gäster som skulle fira m's födelsedag fick flyttas på och tårtan blev aldrig bakad :( m åkte i alla fall med a på kalas hos hennes kompis på fm och sen hem till S och J för att träffa farmor och farfar och fira tre födelsedagar hela kvällen. Så jag låg här hemma i sängen hela dagen lång .... Under dagen hann m med hjälp av sin familj få på plåtarna på poolen så nu är allt klart och igenbommat för vintern, skönt att ha det gjort och en sten som föll av mannens axlar tror jag ....I söndags orkade jag i alla fall kliva ur sängen och jag var med ute i trädgården en stund, riktigt härligt höstväder! Mannen fick en effektiv söndag då han både dammsugade och klippte äpple/ plommon träden. Idag har jag varit hemma från jobbet, a fick vara hemma med mig och få en extra helgdag ... Vi har tagit det lugnt och lekt och tittat på Bolibompa . På em blev det en sväng till city gross och imorgon får det bli jobb och fsk igen! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0