Coldplay <3

Veckan susade förbi...
Tisdagen kändes som en ganska rörig dag .... Öppnade, det var en ganska rörig frukost med mycket barn som droppade in. Någon ny som är lite ledsen .... Jag blev inkallade på jour tull jordgloben och var tvungen att sticka dit och jobba några timmar efter lunch. Sen tillbaka till jobbet, slutade egentligen tidigt men vi hade drop in fika på jobbet så det blev jobb till fyra ...morfar var snäll och hämtade a ,de var på kottebanan och på konditori och fikade. Trött tjej när vi väl åkte hemåt igen!
Jag börjar som tur var lite senare på onsdagar så a och jag kunde sova lite längre i alla fall.
I torsdags var det dax! Jag och min syster hoppade på bussen till Sthlm på morgonen. När vi kom fram blev det fika och shopping fram till em när vi gick till vårt hotell och checkade in. Sen ut på stan en vända till och till jensens böfhus där vi åt en god whiskeybiff. Tillbaka en kortis till hotellet igen och sen gick vi bort till Sthlm stadion där vi skulle se coldplay spela! Grymt mycket folk, 33 000. Men så himla bra konsert och verkligen en show, fyrverkerier , ballonger, bollar , konfetti .... När man kom in fick alla ett armband som man skulle ha på sig. Armbanden var en del av showen, de var i olika färger och blinkade i takt till musiken i olika låtar. Egentligen hade det ju inte behövts något extra för chris martin och hans coldplay är ju bra bara som de är! En av låtarna spelades även in och livesändes på en cancer gala i USA. Kul! Jag har aldrig varit på en så stor konsert med så mycket folk och det var riktigt häftigt ! Med trötta ben gick till hotellet för en god natts sömn ...trodde vi... Vi hade inte fattat att baren i vårt hotell var ett av sthlms hetaste och där var det party till kl fem på morgonen..... Och så sthlms trafiken, bilar hela tiden och det verkar vara ett måste att tuta en gång i minuten när man kör bil där, även nattetid. Och som grädde på moset, byggnadsarbetare precis utanför fönstret som började innan halv sju på morgonen.... Kanske fick ihop tre timmars sömn....
Två trötta systrar släpade sig ner till frukosten men gav sen ändå iväg på lite mer shopping innan vi skulle på bussen hem igen... Vi har sett så mycket fint men oxå mycket som varit dyrt och så går ju inte allt att bära på heller ... Det blev i alla fall ett par jeans till mig från g-star , kökshanddukar från bruka, en lampa , två tröjor och en klänning till a och en fjäril ( inte levande) till hennes rum.
Somnade skönt bredvid a igår kväll i min egen säng :)
Idag har jag varit hos c och fixat naglarna på dagen och på em åkte vi ut till landet och åt lite kräftor med mamma och pappa. Vi åkte hem igen nu på kvällen och jag har kört med kärra för första gången. Jag skulle ju bara framåt så det var ju inga problem ;)

Lite mobilbilder på coldplay blev det men det var svårt att få till... Men de blir ju ett extra minne ...

https://cdn1.cdnme.se/cdn/7-2/1962385/images/2012/pic_50427d759606ee47be002a28.jpg" class="image">

https://cdn3.cdnme.se/cdn/7-2/1962385/images/2012/pic_50427d76e087c34852002ba1.jpg" class="image">


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0