Dax för kalas!

En vecka har redan susat förbi...jag har varit lite halvförkyld hela veckan, a var ganska snorig förra helgen och har oxå varit lite snorig från och till under veckan.
I måndags efter fsk åkte vi till en tjej som är lika gammal som a och lekte för första gången. Det var jättekul och båda tjejerna var mycket nöjda om än trötta när vi åkte hem igen. Även på tisdagen när jag slutade tidigt passade vi på att åka iväg på besök. Denna gång till en gammal kompis till mig som "kommit hem" igen, flyttat till Åby och fått en bebis. Så vi var där en stund på em och fikade och gosade. a tyckte att bebisen var jättegullig och hade mjukt huvud :-)
Onsdag och torsdag åkte vi i alla fall hem efter fsk. I torsdags fick a vara ledig och följa med mormor till jobbet och ha babysång, det var roligt. Tack snälla mamma och pappa för torsdagen!  Egentligen var det ju simskola i torsdags men jag kände mig inte alls bra i min förkylning så vi fick hoppa över denna gång :-(
I fredags slutade jag och a tidigt och farmor och farfar kom på besök. Jag bakade och städade det sista inför kalaset vi planerat på lördagen medans a lekte med farmor och farfar. På fredagkvällen åkte jag in till brasseriet där jag och mina kollegor skulle ha lite after work och äta gott. Två kollegor hoppade tyvärr av och kvar blev vi tre som jobbar med småbarnen ihop så det blev lite avdelnings after work, men vi hade ju trevligt ändå:-) God mat och gott vin oxå!
I lördags var det ju då dax att ha barnkalas för a. Ja hon fyllde ju i juli och vi hade tänkt ha ett barnkalas på semestern men det blev aldrig av...så det blev nu.
 
 
En spänd förväntansfull tjej poserar innan kalaset.
Alla gäster utom en kom! Det var kul, synd att lilla e var förkyld så att de inte kunde komma men vi får ses en annan dag.
 
Paket :-)
 
Lite fika, glass och chokladbollar till barnen och kladdkaka och ananaspaj till föräldrarna.
 
 Å så lite fiskdamm....
 
...och såpbubbleblåsning på rad...:-)
Det gick ju förvånansvärt bra. Alla lekte i a's rum utan några bråk eller någonting! En glad, nöjd och trött a efter ett roligt kalas med många fina paket. Tack alla ni som kom!
Det är ju tur att det inte bara är vi som är sena med att ha kalas, grannens grabb fyller år dagen efter a och de hade kompiskalas idag, dagen efter oss :-)
Idag hade vi bestämt att vi skulle vara hemma och fixa lite i trädgården. Men efter att vi handlat mat och "städat" lite i trädgården bestämde vi oss för en kort sväng till djurparken. Parken är ju bara öppen på helgerna i sep och sen stänger de för året. Så det blev delfinshow, safari linbana, klappa en orm, krama bamse och vargen, lite lek och sen hem igen!
a verkar fö vara hemmastadd på sin nya avdelning och allt går bra. Det är skönt!
Nu får vi se vad nästa vecka har att erbjuda ...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0