Äntligen, äntligen vår på riktigt!!!

Jaa, nu är det äntligen vår!!
Veckan som i början kändes seg och lång är nu slut i ett swisch! För att inte tala om helgen...
 
Natten till måndagen kom mannen ialla fall hem som beräknat och veckan började med jobb och fsk som vanligt å så lite ösregn på det.
På tisdag em när jag slutade tidigt var det i alla fall uppehåll så a och jag stannade på den lilla handelsträdgården som ligger nära och köpte penséer. Vi planterade och gjorde fint och kvällen sprack upp och blev riktigt fin.
 
 
Jag har fastnat för de småblommiga penséerna så det blev bara såna detta år.
Veckan rullade vidare med dansen på onsdagen efter fsk. Efter dansen åkte vi hem till mamma och pappa för m hade åkt till Wien under dagen. Som ni kanske redan vet så har jag öppning på torsdagar så det blev ytterligare en övernattning där. Tack snälla ni! a var med mormor på jobbet på torsdagen och sen åkte vi på simskolan. De senaste två gångerna har a varit jätteduktig på simskolan, det är kul för det brukar vara litet motigt. Efter simskolan åkte vi hem igen eftersom m kom hem under natten. Så nu har mannen mött våren både på Sicilien och i Wien med 25 grader och sol de senaste veckorna....
 
På fredagkvällen var vi bjudna till min syster med familj ihop med en annan familj. Det var jättetrevligt även om det inte blev någon sen kväll då sällskapet ju bestod av sex vuxna och sju barn som alla blev trötta. Men det blev ju sent i a mått mätt, vi åkte väl hem vid tio ungefär. Den andra familjen har en flicka som är lika gammal som a och de lekte massor och hade kul under kvällen så det kändes himla bra!
 
Så blev det äntligen helg och helgen har verkligen visat upp ett underbart vårväder! Sol sol sol!
Körde turbo med dammsugaren på lördag fm men resten av helgen har vi spenderat utomhus. Vi har invigt vår nya grill med grillat både lördag och söndag, och ikväll - söndagkväll satt vi till och med ute och åt! Underbart!
Vi har fått en massa gjort oxå, båda bilarna har blivit rena och min har fått sommarhjul. Alla land är grovrensade, allt dött är bortklippt, utom rosorna. Jag har hört att man inte ska klippa dem förrän björkarna har fått musöron, vilket är det enda trädgårdsråd jag kan så allt annat vi gör är att prova sig fram. Det har gått ganska bra hittills. Trädgårdsmöblerna har fått komma ut och tvättats av, och använts. a har cyklat, gungat, grävt i sandlådan och hjälpt till att tvätta bilarna.
 
Det är ju kul att spruta med vattenslangen!
Jag har planterat om mina små plantor som jag satte som frön oxå.
Alla här på gatan har ägnat sig åt samma sak verkar det som.....folk överallt i sina trädgårdar, dammsugare som brummat i bilarna på gatan, tvättvatten som runnit ner längs gatan och grilldofterna har spridits från lunchtid fram till kvällningen....Livet i ett villaområde :-) Vi gillar och trivs väldigt bra där vi nu bor!!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0